تصويب تغيير اساسنامه‌ي مركز در مراحل نهايي است

دكتر عباس ظريفكار – سرپرست مرکز تحقيقات مخابرات ايران – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب و با اشاره به فعاليت‌هاي مرکز تحقيقات مخابرات ايران اظهار كرد: بخش عمده‌ي فعاليت‌هاي تحقيقاتي مركز كه از سوي شركت‌ها و سازمان‌هاي تابعه‌ي وزارت ICT ارجاع مي‌شود، تعيين راه‌حل‌هاي كلان با …

دكتر عباس ظريفكار – سرپرست مرکز تحقيقات مخابرات ايران – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب و با اشاره به فعاليت‌هاي مرکز تحقيقات مخابرات ايران اظهار كرد: بخش عمده‌ي فعاليت‌هاي تحقيقاتي مركز كه از سوي شركت‌ها و سازمان‌هاي تابعه‌ي وزارت ICT ارجاع مي‌شود، تعيين راه‌حل‌هاي كلان با آينده‌نگري ميان مدت است، زيرا اين شركت‌ها ماهيت اجرايي داشته و در جهت برآورده كردن نيازهاي تحقيقاتي خود در موضوعات شبكه‌يي، سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و با توجه به روند رشد تكنولوژي نيازمند فعاليت‌هاي پژوهشي در يك مركز اختصاصا تحقيقاتي‌اند تا اهدافشان را بر اساس نتايج تحقيقات انجامي ترسيم كنند.
او گفت: انجام امور تحقيقاتي شركت‌ها و سازمان‌هاي تابعه‌ي وزارت فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات در مركز تحقيقات مخابرات ايران اولويت دارند، اما اگر از مراكز ديگر نيز اعلام نيازي مبني بر كار تحقيقاتي در حوزه ICT به مركز برسد قطعا انجام خواهيم داد.
وي فعاليت مركز تحقيقات مخابرات ايران در تعامل با شركت‌ها و سازمان‌هاي تابعه‌ي وزارت فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات را در دو قالب كلي معرفي و تصريح كرد: اين مركز علاوه بر نيازهاي تحقيقاتي كه رسما براي اجرا منعكس مي‌شود، با توجه به پتانسيل تحقيقاتي خود و با هدف ارايه‌ي راهکار، پژوهش‌هايي را در سال‌هاي آتي و براي شرکت‌هاي تابعه در دستور کار خود دارد.
ظريفكار با تاكيد بر همكاري جدي جهت تدوين برنامه‌ي توسعه‌ي پنجم در بخش فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات با معاونت برنامه‌ريزي وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات افزود: مركز به عنوان يك بازوي فعال در كنار سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه است تا در زمان لازم برنامه‌ مناسب را ارايه داده و ياري دهنده‌ي حوزه‌ي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات باشد.
به گفته او براي رشد متعارف اعضاي هيات علمي مركز فعاليت‌هاي تحقيقاتي بنيادي با نگاه كاربردي – توسعه‌يي در مركز تعريف و به انجام مي‌رسد.
وي درخصوص بودجه‌ي مورد نياز براي كارهاي تحقيقاتي خاطرنشان كرد: در تعامل با شركت‌هاي تابعه‌ي وزارت ارتباطات و سازمان‌هايي که نيازمند كار تحقيقاتي هستند، نحوه‌ي تامين بودجه متفاوت است.
ظريفكار افزود: مركز يا سازمان متقاضي در مواردي به طور كامل هزينه را پرداخت مي‌كند و در مواردي نيز به صورت مشترك كار صورت گرفته و برخي پروژه‌ها نيز به‌صورت حمايتي انجام مي گيرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا