مخابرات تا پايان تيرماه به بورس مي رود

“غلامرضا حيدري کرد زنگنه” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اين که پس از عرضه پالايشگاه تبريز به بورس در هفته آينده ،نوبت به واگذاري شرکت مخابرات خواهد رسيد، ادامه داد:  شرکت مخابرات آماده واگذاري به بورس است  و در اين خصوص مشکلي وجود ندارد.وي خاطر نشان کرد: واگذاري ۵ درصد سهام شرکت …

“غلامرضا حيدري کرد زنگنه” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اين که پس از عرضه پالايشگاه تبريز به بورس در هفته آينده ،نوبت به واگذاري شرکت مخابرات خواهد رسيد، ادامه داد:  شرکت مخابرات آماده واگذاري به بورس است  و در اين خصوص مشکلي وجود ندارد.
وي خاطر نشان کرد: واگذاري ۵ درصد سهام شرکت مخابرات به بورس به منظور کشف قيمت تا پايان ماه جاري صورت مي گيرد.
اين مقام مسئول در پاسخ به اينکه آيا رسيدگي به حسابرسي شرکت مخابرات در سال ۸۶ ، دليل تاخير اين شرکت به بورس است ، گفت: حسابرسي ها بايد انجام شود اما در اين زمينه مشکل خاصي وجود ندارد.
 کرد زنگنه در عين حال در خصوص اينکه مقامات وزارت ارتباطات،  مدعي واگذاري  80 درصد سهام  شرکت مخابرات طي مدت  زمان ۶ ماه هستند،نيز گفت:هيات دولت و شوراي عالي نظارت پس از واگذاري ۵ درصد سهام شرکت مخابرات براي کشف قيمت ، مصوبات و قوانين لازم را براي واگذاري مابقي سهام شرکت مخابرات صورت مي دهد .
در راستاي اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي، اقدامات لازم جهت خصوصي شدن شركت مخابرات از اوايل سال گذشته صورت گرفت و براساس برنامه زمان‌بندي مقرر شد كه سهام اين شركت اول ديماه در بورس عرضه ‌شود، اما بحث‌هاي پيرامون تبديل ودايع مشتركان تلفن همراه به سهام و نيز نبود پروانه اپراتور اول، از موانع اصلي تاخير در عرضه سهام براي شركت بود.
با اين حال شركت مادر تخصصي مخابرات ايران ، با سرمايه ۱۴ هزار ميلياردتومان در ۲۷ اسفند ماه ۸۶ با شروطي مبني بر ثبت شركت، اصلاح اساسنامه، تبديل شدن به سهام عام و پايان يافتن عمليات اداري شركت زير ساخت، در بورس پذيرش شد تا پس از شفافيت و ارايه مدارك و اطلاعات، پنج درصد سهام آن در بورس عرضه شود.
اما از آن زمان تا كنون ، زمان عرضه مخابرات بارها به تاخير افتاده و حتي در ۲۲ خرداد که زمان نهايي براي ورود شركت مخابرات در بورس از سوي سازمان خصوصي سازي در نظر گرفته شده بود، نيز اين مهم انجام نپذيرفت .
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا