ارائه سرويس هاي ارزش افزوده پست به تصويب کميسيون تنظيم مقررات رسيد

که در چهل و يکمين جلسه اين کميسيون، سقف ارائه سرويس هاي جديد پستي به تصويب رسيد.احمد فرهادي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: قرار است از نيمه دوم سال جاري، به اپراتورهاي دوم و سوم در بخش پست هم پروانه داده شود که به اين ترتيب پست وارد مرحله رقابتي مي شود.وي …

که در چهل و يکمين جلسه اين کميسيون، سقف ارائه سرويس هاي جديد پستي به تصويب رسيد.
احمد فرهادي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: قرار است از نيمه دوم سال جاري، به اپراتورهاي دوم و سوم در بخش پست هم پروانه داده شود که به اين ترتيب پست وارد مرحله رقابتي مي شود.
وي با اشاره به سرويس هاي جديد آماده ارائه پستي گفت: يکي از اين سرويس ها ، سرويس “شناسه الکترونيکي” با حداکثر تعرفه ۲ هزار ريال است که از طريق آن مي توان به مشخصات مورد نياز تعيين رهگيري و سرنوشت مرسوله ها دست يافت.
فرهادي ادامه داد:مشتريان پست مي توانند از طريق اين سامانه الکترونيکي از سرنوشت مرسولات خود مطلع شوند.
مشاور عالي سازمان تنظيم مقررات از سرويس “پست ويژه” به عنوان يکي ديگر از سرويس هاي ارزش افزوده پستي نام برد و تاکيد کرد:اين سرويس، محصول جديدي از خدمات پستي است که سرعت انتقال مرسولات و محمولات پستي از فرستنده تا گيرنده در اين فرآيند، در دو دامنه زماني سه و ۱۰ ساعته انجام مي شود.
وي با بيان اينکه تعرفه حداکثر سرويس سه ساعته در تهران و کلان شهرها ۳۰ هزار ريال،در مراکز استان ها و شهرهاي بزرگ ۲۰ هزار ريال و در ساير شهرها ۱۵ هزار ريال است خاطرنشان کرد:حداکثر تعرفه سرويس ۱۰ ساعته پست ويژه ، ۱۵ هزار ريال در تهران و کلان شهرها،در مراکز استان ها و شهرهاي بزرگ ۱۲ هزار ريال و در ساير شهرها ۱۰ هزار ريال است.
اين مقام مسئول به سرويس “پس کرايه” ( کرايه در مقصد) به عنوان يکي ديگر از سرويس هاي ارزش افزوده پستي اشاره و تصريح کرد: اين سرويس در مواردي که گيرنده از فرستنده درخواست ارسال مدارک و کالا مي نمايد، به کار گرفته مي شود.
وي افزود: در اين سرويس، پست مدارک و يا کالا را بدون اخذ هزينه از فرستنده ،قبول و هزينه هاي متعلقه را در مقصد از گيرنده دريافت مي کند.
به گفته مهندس فرهادي حداکثر تعرفه اين سرويس ،۵۰۰ ريال به ازاي هر کيلو وزن مرسوله و کف آن علاوه بر هزينه پستي متعلقه متناسب با سرويس انتخابي
(سفارشي، پيشتاز، پست ويژه ) خواهد بود.
مشاور رگولاتوري به تعرفه سرويس “پست يافته” به عنوان ديگر سرويس پستي اشاره کرد که فرايندي است که طي آن کليه اسناد، مدارک و اشياء يافت شده در سراسر کشور ،به روش هاي مختلف مورد شناسايي و در محل مورد نظر صاحبان آنان تحويل مي شود و گفت:در اين سرويس حداکثر تعرفه، ۳۰ هزار ريال به ازاي هر سند و مدرک يافت شده خواهد بود.
فرهادي گفت: اين سرويس ها به زودي از طريق مسئولان پست براي عملياتي شدن در جامعه با توضيحات بيشتر و مکانيزم اجرايي در جرايد اعلام مي شود.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا