پخش برنامه هاي تلويزيوني بر روي تلفن همراه فقط در انحصار صدا وسيماست

 جهانگير آقا زاده در گفت وگو با خبرنگار “موبنا” اظهار داشت:  موبايل TV  به معناي DVBH مستقل از اپراتورهاي تلفن همراه عمل کرده و پخش تلويزيون  ديجيتال  برروي  تلفن همراه   DVBH ارتباطي  به فناوري هاي مخابراتي ندارد. وي گفت: برخي از تلفن هاي همراه که داراي قالبيت هاي ويژه هستند مي توانند اين برنامه ها …

 جهانگير آقا زاده در گفت وگو با خبرنگار “موبنا” اظهار داشت:  موبايل TV  به معناي DVBH مستقل از اپراتورهاي تلفن همراه عمل کرده و پخش تلويزيون  ديجيتال  برروي  تلفن همراه   DVBH ارتباطي  به فناوري هاي مخابراتي ندارد. وي گفت: برخي از تلفن هاي همراه که داراي قالبيت هاي ويژه هستند مي توانند اين برنامه ها را دريافت کنند.
اين مقام مسئول تصريح کرد:در خصوص اين پروژه مشکلي بين صدا و سيما  و شرکت ارتباطات سيار وجود ندارد.
به گفته مهندس آقازاده پروتکل DVBH استاندارد ويژه اي است که امکان استفاده از شبکه هاي تلويزيون را بر روي گوشي موبايل فراهم مي کند اما مربوط به شبکه تلفن همراه نبوده و يکي از انواع موبايل TV است.
اين در حاليست  که به نظرمي رسد توافق نهايي  در زمينه  متولي  اين فناوري  بين ارتباطات سيار و صدا و سيما وجود ندارد، لطف الله  سياهکلي قائم مقام توسعه وفناوري صدا وسيما پيش از اين گفته بود پخش برنامه هاي تلويزيوني بر روي تلفن همراه بر اساس قانون فقط در انحصار  سازمان وصدا سيما است.
گفتني است طرح پخش برنامه‌هاي تلويزيوني بر روي تلفن همراه  23 اسفند ماه جاري  در مراسمي با حضور رييس سازمان صدا و سيما به بهره برداري رسيد.
در مرحله نخست اجراي اين طرح برنامه‌هاي ۱۰ کانال تلويزيوني و ۴ شبكه راديويي، بر روي تلفن همراه مشترکان تهراني قابل دريافت هستند.
فناوري موبايل TV درچند كشور محدود از جمله فرانسه، آلمان، ايتاليا به مرحله بهره‌برداري رسيده و در منطقه خاورميانه ايران دومين كشوري است كه پخش تصاوير تلويزيوني را با استاندارد DVB-H بر روي گوشي تلفن همراه راه اندازي کرده است.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا