مدل N78 نوکيا

اين گوشي کمي سنگين است و وزن آن به ۸/۱۰۱گرم مي رسد اگرچه با توجه به قابليت هاي متعددي که دارد نمي توان يک طراحي سبک و باريک را از آن انتظار داشت. نوکيا N78 تاحدودي شبيه مدل نوکيا N81 است. قاب جلوي گوشي مشکي براق و قاب پشت آن قهوه اي تيره است. بهترين …

اين گوشي کمي سنگين است و وزن آن به ۸/۱۰۱گرم مي رسد اگرچه با توجه به قابليت هاي متعددي که دارد نمي توان يک طراحي سبک و باريک را از آن انتظار داشت. نوکيا N78 تاحدودي شبيه مدل نوکيا N81 است. قاب جلوي گوشي مشکي براق و قاب پشت آن قهوه اي تيره است. بهترين قسمت قاب در نوکيا N78 سطح قهوه اي روشن در کناره هاي گوشي است. چند قسمت فلزي کوچک نيز در ساختار قاب بکارگرفته شده است. اثر انگشت روي قاب پلاستيکي براق باقي مي ماند و بطور مداوم بايد آن را تميز کنيد.
صفحه نمايش گوشي از حسگر نور محيط استفاده مي کند. اين حسگر در بالاي گوشه راست در قاب جلو به همراه دوربين مکالمه تصويري مشاهده مي شود. خروجي صداي گوشي در بالاي قاب جلو در مرکز قرار دارد. صفحه کليد زير صفحه نمايش ۴/۲ اينچ وجود دارد. ساختار صفحه کليد تاحدودي غير عادي بنظر مي رسد.
بلندگوي ديگر گوشي در طرف مقابل آن و درست کمي بالاتر از لبه پايين N78 در طرف چپ وجود دارد . سوکت شارژر ، محل کارت حافظه microSD و پورت microUSB نيز در طرف چپ در نظر گرفته شده است. از ميان اين سوکت ها فقط محل کارت حافظه داراي پوشش پلاستيکي است. پورت شارژر و USB در معرض گرد و غبار قرار مي گيرند. بيرون آوردن کارت حافظه از محل آن مشکل است و به دقت نياز دارد. محل قرارگيري کارت حافظه در N78 نسبتا باريک و عميق است.
کليد روشن و خاموش N78 در بالاي گوشي وجود دارد که براي تغيير داده پروفايل هاي زنگ نيز از آن استفاده مي شود. سوکت صوتي استاندارد ۵/۳ ميلي متري نيز در اين قسمت قرار دارد . اگرچه محل آن چندان مناسب نيست و کار با گوشي در صورت وصل کردن هدفون در بالاي آن راحت نيست . محل ميکروفون و بند گوشي در پايين N78 است .
**باتري
نوکيا N78 به يک باتري BL-6F با توان ۱۲۰۰ ميلي آمپر مجهز است که در حالت Stand by حداکثر ۳۲۰ ساعت و در مکالمه مداوم تا چهار ساعت و ۲۰ دقيقه دوام مي آورد. بطور کلي مي توان گفت که گوشي در هر بار شارژ با استفاده متوسط تا سه روز کار مي کند.
**صفحه نمايش
نوکيا N78 به يک صفحه نمايش ۴/۲اينچ و وضوح QVGA و ۱۶ ميليون رنگ مجهز است . اين صفحه نمايش علاوه بر اندازه بزرگ از کيفيت تصوير عالي برخوردار است . ميزان روشنايي و کنتراست صفحه نمايش نيز در حد مطلوب است و بطور کلي از صفحه نمايش مدل N95 8GB بهتر بنظر مي رسد . خوانايي صفحه نمايش زير نور مستقيم خورشيد رضايت بخش است . صفحه نمايش نوکيا N78 حتي در روزهاي آفتابي و در زمان استفاده در هواي آزاد کوچکترين مشکلي براي کاربران ايجاد نمي کند و فقط رنگ ها را کمي مات نشان مي دهد .
**سيستم پخش کننده
نرم افزار پخش موسيقي در نوکيا N78 يکي از مزيت هاي اين گوشي محسوب مي شود . اين برنامه از بسياري از فرمت هاي صوتي شامل eAAC ، AAC ، MP3 و WMA پشتيباني مي کند . نرم افزار پخش موسيقي با ليست هاي M3U نيز کار مي کند و فايل ها با انتخاب گزينه پردازش ( refresh ) در فهرست موسيقي به اين ليست اضافه مي شوند . تفکيک آهنگ ها براساس خواننده ، آلبوم ، نوع و آهنگساز بصورت اتوماتيک صورت مي گيرد و جستجوي آهنگ ها با تايپ کردن تدريجي نام آهنگ مورد نظر انجام مي شود.
همچنين نوکيا N78 براي پخش کليپ هاي ويدئويي به Real Player مجهز است.
**راديو
نوکيا N78 داراي راديو FM است . منوي راديو بسيار ساده مي باشد و بطور اتوماتيک مي تواند ايستگاههاي موجود در منطقه کاربر را اسکن و ذخيره کند . راديو از RDS نيز پشتيباني مي کند . در صورت موجود بودن ارتباط اينترنتي نرم افزار Visual Radio مي تواند تمام ايستگاههاي محلي را دانلود کند و آنها را با نام مربوطه در گوشي ذخيره نمايد . نوکيا N78 به فرستنده داخلي FM نيز مجهز است که به کاربر امکان مي دهد تا آهنگ هاي مورد علاقه خود را روي يک فرکانس راديويي از پيش تعيين شده پخش کند.
**دوربين
نوکيا N78 به يک دوربين سه مگاپيکسل با ماکسيمم وضوح 2048 در۱۵۳۶پيکسل مجهز است . دوربين داراي کانون اتوماتيک و فلش LED است اما متاسفانه مکانيسم محافظ لنز ندارد. لنز دوربين در معرض خراشيدگي و اثر انگشت قرار مي گيرد. دوربين در نوکيا N78 به ويژگي Geotagging مجهز است که با ويدئو نيز کار مي کند. منوي دوربين در اين گوشي درست مانند مدل N95 8GB است و داراي تنظيمات بسياري است که از تنظيم دستي رنگ سفيد و حساسيت ISO تا ميزان نوردهي و تنظيمات کنتراست و روشنايي را در بر مي گيرد. جلوه هاي ويژه مختلف و رنگ سايه ها نيز وجود دارند.
**حافظه
حافظه ۷۰ مگابايتي اين گوشي توسط کارت حافظه microSD  TransFlash ارتقا مي يابد.
**سخن آخر
اين گوشي که به تازگي وارد بازار تلفن همراه تهران شده است هم اکنون با گارانتي متفرقه به بهاي چهار ميليون و ۷۰۰ هزار ريال  به فروش مي رسد.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا