دولت از بازار گوشي تلفن همراه ۳۰۰ ميليون دلار ضرر کرد

“افشار فروتن لاريجاني” در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار موبنا با اشاره به اينکه در سال گذشته بيش از ۸۰ درصد از سهم بازار فروش بازار متعلق به گوشي هاي قاچاق بود گفت: اين امر باعث شد تا ضرر و زيان اصلي متوجه دولت و در نهايت مصرف کنندگان باشد. وي تصريح کرد: ۸ ميليون …

“افشار فروتن لاريجاني” در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار موبنا با اشاره به اينکه در سال گذشته بيش از ۸۰ درصد از سهم بازار فروش بازار متعلق به گوشي هاي قاچاق بود گفت: اين امر باعث شد تا ضرر و زيان اصلي متوجه دولت و در نهايت مصرف کنندگان باشد.
 وي تصريح کرد: ۸ ميليون سيم کارت در سطح کشور در سال گذشته توزيع شد و اين در حالي است که تنها حدود دو ميليون گوشي تلفن همراه از مبادي قانوني وارد کشور شد و به همين دليل نيز حداقل حدود شش ميليون گوشي از طريق قاچاق وارد شد.
لاريجاني خاطر نشان کرد: با توجه به عرضه انواع گوشي در سال گذشته درآمد دولت از محل عوارض گمرکي واردات گوشي حداقل چيزي حدود ۳۰۰ ميليون دلار آن هم با احتساب تعرفه ۲۵ درصدي بوده است.
وي افزود: يکي از علل عمده ضرري که به دولت و به تبع آن به کشور در اين موضوع وارد شده است، بي ثباتي و آشفتگي حاکم بر بازار بوده که آن هم ناشي از تصميمات شتابزده و احساسي دستگاههاي ذيربط رسمي بوده است.
وي يکي از علل هاي اصلي اين آشفتگي را تغييرات پي در پي تعرفه اين کالاي ارتباطي اشاره کرد و گفت: تصميمات غيرکارشناسانه در نوسانات تعرفه باعث شده تا سود بازار گوشي تلفن همراه به جيب قاچاقچيان برود.
 129/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا