موتورولا شبكه ويتنامي “وينافون” را توسعه مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” سافت پديا” ، شرکت وينا فون که يکي از شرکت هاي پيشرو اپراتوري تلفن همراه در ويتنام به شمار مي آيد ، از شرکت هاي تابعه VNPT ( پست و ارتباط از راه دور ويتنام ) است.براساس توافقنامه ياد شده که ارزش  آن حدود …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” سافت پديا” ، شرکت وينا فون که يکي از شرکت هاي پيشرو اپراتوري تلفن همراه در ويتنام به شمار مي آيد ، از شرکت هاي تابعه VNPT ( پست و ارتباط از راه دور ويتنام ) است.
براساس توافقنامه ياد شده که ارزش  آن حدود ۲۸ ميليون دلار اعلام شده است ،  خدمات و سرويس دهي شرکت وينافون به حداقل ۱۲ ايالت ديگر در شمال ويتنام گسترش مي يابد.
تاسال ۲۰۰۹ ميلادي ، شرکت موتورولا بيش از يکهزار سايت جديد تلفن همراه در ويتنام تاسيس مي کند و به اين ترتيب وينافون مي تواند سرويس هاي GPRS  و EDGE را به کاربران بيشتري در مناطق شهري و روستايي ويتنام عرضه کند.
“هووانگ ترونگ هاي”  رييس اجرايي شركت وينافون گفت :  اين قرارداد به ما  اين امکان را مي دهد شبکه GSM خودمان را که سال گذشته در ايالت هاي شمالي ويتنام راه اندازي کرده ايم ، توسعه بدهيم و پوشش بهترو ظرفيت بيشتري را براي مشترکان مان در مناطق شهري و روستايي فراهم کنيم.
کشورويتنام با بيش از  86 ميليون نفرجمعيت ، ۲۳ ميليون کاربر تلفن همراه دارد که پايين بودن شمار کاربران ناشي از  اقتصاد ضعيف اين کشور در مقايسه با ديگر کشورهاي آسيايي منطقه همچون ژاپن و کره جنوبي است.
شرکت آمريکايي  چند مليتي موتورولا در سال ۱۹۲۸ درآمريکا تاسيس شد، دفتر مرکزي آن در “شاومبورگ” واقع در ايالت “ايلينويز” آمريکا است و در زمينه صنعت ارتباط از راه دور، توليد ميکرو پروسسور ، تلفن هاي همراه ، راديوهاي دوطرفه و سيستم شبکه فعاليت مي کند.
اين شرکت  66 هزار کارمند دارد و در سال گذشته با کاهش فروش و درآمد مواجه شده است.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا