مکالمه با تلفن همراه هنگام رانندگي، فعاليت‌مغزي را کاهش مي دهد

دکتر “بهمن نيک نژاد” درگفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: تحقيقات نشان مي دهد که  صحبت كردن با تلفن همراه   هنگام رانندگي خطر تصادف را چهار برابر افزايش مي‌دهد.وي با بيان اين که خطرات مكالمه با تلفن در حين رانندگي بسيار بيشتر از صحبت كردن با سرنشين است، گفت : رانندگان  هنگام صحبت با …

دکتر “بهمن نيک نژاد” درگفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: تحقيقات نشان مي دهد که  صحبت كردن با تلفن همراه   هنگام رانندگي خطر تصادف را چهار برابر افزايش مي‌دهد.
وي با بيان اين که خطرات مكالمه با تلفن در حين رانندگي بسيار بيشتر از صحبت كردن با سرنشين است، گفت : رانندگان  هنگام صحبت با ساير سرنشينان خودرو  به علائم  رانندگي  توجه دارند و مي‌توانند صحبت كردن را متوقف كنند ولي  اين مساله در خصوص  مکالمه  با تلفن همراه  صادق نيست.
وي درباره  استفاده از لوازم جانبي براي مکالمه با تلفن همراه در هنگام رانندگي گفت:  استفاده از هندزفري بر اي مکامله با تلفن همراه نيز خطرناک بوده و  مي تواند موجب بروز حوادث ناگوار شود.
اين استاد دانشگاه تصريح کرد:  پرداختن به دو عمل ديدن و گوش دادن به صورت همزمان امري بسياري مشكل است و امكان تصادف را به طور قابل توجهي افزايش مي‌دهد.
وي با اشاره به اين که  حرف زدن با تلفن همراه و گوش دادن به آن هر دو به يك اندازه خطرناكند، ادامه داد: رانندگان نمي توانند هنگام صحبت كردن يا گوش كردن به تلفن همراه  سرعت  و  فاصله خود را با خودروي جلويي ثابت نگه دارند و مسير حركت خود را کنترل کنند.
۱۱۷/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا