بلند صحبت کردن با تلفن همراه بيشترين مايه رنجش و آزردگي ديگران

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “کره يا تايمز دات کو دات کا آر” ، گاهي و حتي بيشتر اوقات ديده شده مردم هنگام استفاده از  تلفن همراه در مکانهاي عمومي آن قدر  با صداي بلند صحبت مي کنند که خشم و اعتراض ديگران را برمي انگيزند.يکي از کاربران ميان …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “کره يا تايمز دات کو دات کا آر” ، گاهي و حتي بيشتر اوقات ديده شده مردم هنگام استفاده از  تلفن همراه در مکانهاي عمومي آن قدر  با صداي بلند صحبت مي کنند که خشم و اعتراض ديگران را برمي انگيزند.
يکي از کاربران ميان سال گوشي تلفن همراه درکره جنوبي اين باره مي گويد،  ازافرادي که بي انتها و مداوم و بدون درنظر گرفتن ديگران با استفاده از گوشي تلفن همراه صحبت مي کنند ، متنفرهستم.
گاهي اوقات يک مسافر در وسيله نقيله درکنار ديگرمسافران و بدون توجه به رعايت حقوق ديگران و زير نگاه گلايه مند آنها ، با صداي بلند و مداوم با تلفن همراه صحبت مي کند  و به نوعي آرامش  ديگرمسافران را قرباني خودخواهي و بي احترامي خود مي کنند.
تحقيقات  منتشر شده در saramin.co. کره جنوبي نشان مي دهد که  تقريبا ۹۰ درصد از يکهزار و ۳۳۵ نفري که مورد نظر خواهي قرارگرفتند ، اعلام کردند دراين مورد احساس بدي دارند و عصبي مي شوند.
۸۴ درصد از اين افراد نسبت به صحبت با تلفن همراه به صداي بلند و ۴۲ درصد شان نسبت به صداي زنگ تلفن همراه که کسي جواب آن را نمي دهد ،  احساس بد  و نامطبلوبي داشتند.
۴۵ درصد از اين تعداد درواکنش به موارد بالا  گفتند اقدامي انجام نمي دهند ، ۴۲ درصد گفتند فقط به طرف نگاه معنا دار مي کنند  و حدود ۹ درصد نيز گفتند به فرد خاطي تذکر داده و از وي مي خواهند گوشي را خاموش کند.
به هرحال ، اين گونه آزار و اذيت و مزاحمت هاي خواسته يا ناخواسته ، يکي ديگر از جوانب استفاده از تلفن همراه به شمار مي روند.
براساس گزارش اعلام شده  در جلسه هفته گذشته سازمان همکاري وگسترش اقتصادي که درسطح وزيران  درسئول  پايتخت کره جنوبي  برگزار شد ، ۴۳ ميليون نفر تا پايان سال گذشته ميلادي براي استفاده از تلفن همراه ثبت نام کرده اند، به اين معني که هر کره اي يک يا بيش از يک تلفن همراه دارد.
به هرحال ؛ اين ميزان کاربر تلفن همراه در کره جنوبي و يا حتي کشورهاي ديگر به معني ارتقاي درک و فهم چگونگي استفاده از اين وسيله با توجه به احترام به حقوق ديگران در محل ها و وسايل نقليه عمومي ، نيست.
اگرچه به منظور نهادينه کردن رعايت حقوق ديگران ،  از مسافران خواسته شده است در خودروها ي عمومي  از تلفن همراه استفاده نکنند ، با اين حال مشاهده مي شود که بسياري از کاربران اين مساله را نديده گرفته و سرگرم استفاده از تلفن همراه در داخل  خودروها هستند.
يک کارمند جوان دراين باره گفت : بويژه درساعت ها اوليه صبح بعضي ها ، بدون رعايت حقوق ديگران ، چنان با تلفن همراه صحبت مي کنند که فکر مي کنند در اتاق نشيمن خودشان هستند.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا