برگزاري اجلاس APT در ماه جاري در ايران

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات   احمد پورنگ نيا مدير کل امور بين الملل در گفت‌وگو اظهار داشت: اين اجلاس از ۱۷ الي ۱۹ تيرماه جاري و به مدت سه روز با حضور کشورهاي عضو در تهران برگزار مي‌شود. وي با بيان اين مطلب که تاکنون ۱۴ …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات   احمد پورنگ نيا مدير کل امور بين الملل در گفت‌وگو اظهار داشت: اين اجلاس از ۱۷ الي ۱۹ تيرماه جاري و به مدت سه روز با حضور کشورهاي عضو در تهران برگزار مي‌شود.
وي با بيان اين مطلب که تاکنون ۱۴ کشور تقاضاي خود را براي حضور در اين اجلاس اعلام کرده‌اند، افزود: کره جنوبي، چين، ژاپن، اندونزي، هندوستان، نپال، ويتنام، افغانستان، بنگلادش و کامبوج از جمله کشورهاي حاضر در اين اجلاس هستند.
وي خاطر نشان کرد: در بيست و هشتمين اجلاس گروه‌هاي مطالعاتي جامعه مخابراتي آسيا، اقيانوسيه مسائل فني موجود در اين حوزه به مورد بحث و بررسي کارشناسان کشورهاي مختلف قرار خواهد گرفت.
احمد پورنگ نيا تصريح کرد: APT چهار کارگروه دارد که “شبکه نسل جديد (NGN)”، “خدمات باند وسيع و تکنولوژي آينده”، “سياست گذاري‌هاي مخابرات” و “اپراتورها و مصرف کننده‌ها” از جمله اين کارگروه‌ها هستند.
مدير کل دفتر امور بين الملل در خصوص اقدامات صورت گرفته براي برگزاري اين اجلاس گفت: پيشنهاد برگزاري اين دوره در اجلاس ۲۷ از سوي ايران مطرح شد که مورد استقبال گسترده کشورهاي حاضر قرار گرفت.
وي ادامه داد: بر همين اساس با تشکيل کارگروه‌هاي کارشناسي، تلاش ها براي برگزاري اين اجلاس از شش ماه گذشته آغاز شده است.
 پورنگ نيا اظهار داشت: بعد از برگزاري اين اجلاس در ايران به مدت يک سال رياست گروه‌هاي مطالعاتي جامعه مخابراتي آسيا و اقيانوسيه را بر عهده خواهد داشت.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا