قلمرو ناچيز وايمکس همراه در جهان

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، اين موسسه تحقيقاتي همچنين اعتقاد دارد که تکنولوژي وايمکس با چالش هاي متفاوتي روبرو است که آن را به عنوان تکنولوژي دسترسي همراه غير عملي مي سازد.اما اين به اين معنا نيست که تمام سرمايه گذاري ها براي هيچ است و  فراست اند …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، اين موسسه تحقيقاتي همچنين اعتقاد دارد که تکنولوژي وايمکس با چالش هاي متفاوتي روبرو است که آن را به عنوان تکنولوژي دسترسي همراه غير عملي مي سازد.
اما اين به اين معنا نيست که تمام سرمايه گذاري ها براي هيچ است و  فراست اند ساليوان اعتقاد دارد کاري که تا کنون براي وايمکس همراه صورت گرفته از اين پتانسيل برخوردار است که سرمايه گذاري هاي جديدي را برانگيزد و مي تواند وايمکس همراه را به ترکيب با ۳G LTE سوق دهد.
“لوک توماس” مدير فراست اند ساليوان گفت: روند فناوري وايمکس همراه نامساعد بوده است، براي مثال، اسپرينت نکستل به تازگي از به تعويق افتادن راه اندازي تجاري سرويس وايمکس همراه خود موسوم به Xohm خبر داد و علام کرد که اولين سرويس تجاري Xohm در بالتيمور در سپتامبر ۲۰۰۸ راه اندازي خواهد شد و پس از آن در فصل چهارم در شهرهاي واشنگتن دي سي و شيکاگو راه اندازي مي شود.
لوک همچنين اشاره کرد که هر اپراتوري که به دنبال راه اندازي وايمکس همراه است، بايد محيط کنوني را در نظر بگيرد که در آن ۹۷ درصد لپ تاپ ها با تکنولوژي واي فاي عرضه مي شوند.
 انتظار مي رود تکنولوژي ۳G LTE که داده ها را تا سرعت ۱۷۹ مگا بايت در ثانيه ارايه مي دهد تا پايان سال ۲۰۰۸ يا اوايل سال ۲۰۰۹ به عنوان يک استاندارد کاملاً مصوب  شود.
تعداد تلفن هاي همراه دوکاره سلولي/ واي فاي نيز رو به افزايش است که مدل هاي جديد تر آن با قيمت کمتر و طول عمر باتري بيشتر عرضه مي شوند. 
به علاوه آلکاتل لوسنت، اريکسون، نوکيا ، نوکيا زيمنس نتوورک و سوني اريکسون نيز به تازگي تمام شرکت هاي علاقه مند را دعوت به پيوستن به حرکتي کرده اند تا سطح حق امتيازهاي خاص LTE را زير ۱۰ درصد قيمت خرده فروشي نگه دارند.
هنوز نا مشخص است که آيا اعضاي “انجمن وايمکس” در رابطه با حقوق مالکيت معنوي که براي وايمکس همراه گذاشته اند به توافق مي رسند يا خير، بنابراين اعضاي برجسته انجمن وايمکس يک گروهي را موسوم به “اوپن پيشنت الاينس” (OPA) تشکيل داده اند تا به اين موضوع رسيدگي کنند.
کاربران انتظار دارند بتوانند با استفاده از وايمکس همراه به طور بي سيم به شبکه هاي سلولي وصل شوند اما در واقعيت اين گونه نبوده و وايمکس همراه با تکنولوژي هاي موجود سلولي سازگار نيست.
در سمينار انجمن وايمکس که به تازگي در دوبي برگزار شد، شرکت کنندگان پذيرفتند که وايمکس همراه نمي تواند به طور همزمان کاربردهاي صوتي و  داده اي را به همان خوبي شبکه HSPA يا ۳G LTE اجرا کند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا