تلفن همراه به موزه “مادام توسو” راه يافت

نيکولا سارکوزي رئيس جمهوري فرانسه که در اکثر محافل رسمي با تلفن همراه و مشغول ارسال پيام کوتاه ديده مي شود ،  همراه با مجسمه  مومي  خود نخستين تلفن همراه را به موزه مادام توسو برده و سخنگوي موزه نيز او را سياستمدار مدرن ناميده است  . مجله ” تلفن همراه” که اين مطلب  را در …

نيکولا سارکوزي رئيس جمهوري فرانسه که در اکثر محافل رسمي با تلفن همراه و مشغول ارسال پيام کوتاه ديده مي شود ،  همراه با مجسمه  مومي  خود نخستين تلفن همراه را به موزه مادام توسو برده و سخنگوي موزه نيز او را سياستمدار مدرن ناميده است  .
 مجله ” تلفن همراه” که اين مطلب  را در شماره جديد خود  منتشر کرده  مي نويسد   موزه “مادام توسو ” در لندن مجسمه هاي مومي افراد مشهور را ساخته و به نمايش مي گذارد و به تازگي مجسمه مومي سارکوزي را در حالتي ساخته است که دست وي به همراه گوشي تلفن همراهش در زير چانه اش قرار گرفته است.
به نظر مي رسد استفاده بيش از حد سارکوزي از تلفن همراه يکي از دلايل اصلي ساخت مجسمه او در اين حالت بوده است .
نيکولا سارکوزي رئيس جمهور ۵۳ ساله فرانسه تنها رئيس جمهوري است که در محافل رسمي از تلفن همراه شخصي خود استفاده مي کند و تصاوير بسياري که از وي در حال ارسال پيام کوتاه  از سوي عکاسان ضبط شده ، موجب شده تا عنوان پر حرف ترين رئيس جمهوري را به خود اختصاص دهد .
استفاده سارکوزي از تلفن همراه و سرگرم بودن وي به ارسال پيام کوتاه در اکثر محافل رسمي از جمله زمان عقد قراردادي ميان فرانسه و عربستان موضوعي بوده که در کشورهايي مانند فرانسه با مردمي مبادي آداب، مورد انتقاد فراوان قرار گرفته است .
موضوع SMS بازي هاي سارکوزي در فرانسه جنجال هاي بسياري را در پي داشته و طبق اخبار يکي از مجله هاي فرانسوي پيام هاي کوتاه سارکوزي در محافل رسمي به زندگي شخصي او باز مي گردد و اکثر پيام ها خطاب به همسرانش بوده است .
مجله فرانسوي” نوول ابزرواتور” در اوايل سال ميلادي و قبل از ازدواج مجدد سارکوزي متن پيام کوتاه سارکوزي را که خطاب به همسرش بود منتشر کرد و گفت اين رئيس جمهوري در اين پيام از همسر سابقش خواسته باز گردد تا دوباره زندگي شان را آغاز کنند و اين در حالي است که وزير امور خارجه فرانسه در اين لحظه در حال عقد قراردادي با وزير امور خارجه عربستان بوده و سارکوزي  مشغول ارسال چنين  پيامکي بوده است .
نيکولاسارکوزي ۱۶ مي ۲۰۰۷ به عنوان رئيس جمهوري فرانسه برگزيده شد اما رفتارهايش طي يکسال گذشته منجر به کاهش محبوبيت او در ميان مردم فرانسه شده است .
يکي از دلايل کاهش اعتماد فرانسوي ها نسبت به سارکوزي بر اساس ارزيابي موسسه “تي .اس.اي” فرانسه طلاق او از سيسيليا همسرسابقش و ازدواج  با کارلابروني خواننده و مدل لباس ايتاليايي است .
سفر هاي تفريحي ،به معرض گذاشتن زندگي شخصي ، حرف هاي بي عمل سارکوزي و بي توجهي به نظرات مردم فرانسه از دلايل عمده دلسردي فرانسويان نسبت به رئيس جمهورشان عنوان مي شود .
ساخت مجسمه مومي سارکوزي اين سوال را نيز در پي داشته که آيا مجسمه مومي همسر او” کارلابروني” که خواننده ومانکن  مشهور ايتاليايي بوده نيز توسط اين موزه ساخته مي شود ؟ اين در حالي است که طبق گفته مسوولان موزه به علت اينکه کارلا هم اکنون همسر يک سياستمدار است تنها با کسب اجازه از وي قادر خواهند بود تا اين کار را انجام دهند .
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا