نرم افزار پيامک فارسي روي پرتال ارتباطات سيار مشاهده نمي شود

به گزارش خبرنگار موبنا بر اساس مصوبه هيات دولت، از امروز پيامك فارسي از ۱۳۴ ريال به ۸۹ ريال کاهش و پيامک لاتين به ۲۲۲ ريال افزايش يافته است.اين در حالي است که قرار بود شرکت ارتباطات سيار پيش از موعد اجرايي شدن مصوبه جديد دولت در تغيير نرخ sms ، نرم افزار فارسي نويس …

به گزارش خبرنگار موبنا بر اساس مصوبه هيات دولت، از امروز پيامك فارسي از ۱۳۴ ريال به ۸۹ ريال کاهش و پيامک لاتين به ۲۲۲ ريال افزايش يافته است.
اين در حالي است که قرار بود شرکت ارتباطات سيار پيش از موعد اجرايي شدن مصوبه جديد دولت در تغيير نرخ sms ، نرم افزار فارسي نويس پيام کوتاه را براي استفاده مشترکان عرضه کند ؛ چرا که ارسال پيامک فارسي به دليل اشغال فضاي بيشتري نسبت به پيامک لاتين ، معادل ۳ پيام انگليسي محاسبه مي شود و حتي اگر نرخ هر پيامک فارسي طبق مصوبه جديد هيات دولت ۸۹ ريال باشد مشترک بايد بيش از گذشته از اين بابت هزينه پرداخت کند.
روز گذشته مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران گفته بود که مشتركان همراه اول مي‌توانند از اولين ساعات امروز ( شنبه) با مراجعه به سايت اين شركت «mci.ir» اقدام به دانلود نرم‌افزار ويژه پيامك فارسي بر روي گوشي‌هاي تلفن همراه خود كنند. 
به گفته وحيد صدوقي با تمهيدات ويژه‌اي كه از سوي شركت ارتباطات سيار ديده شده است و نيز اختصاص پهناي باند ۲۰ مگابايتي، مشتركان مي‌توانند بدون هيچ مشكلي نرم‌افزار ويژه پيامك فارسي را دانلود و بر روي گوشي خود نصب كنند.
اين نرم‌افزار امكان ارسال پيامك با همان تعداد كاراكتر انگليسي را فراهم مي‌كند وتمامي گوشي هاي تلفن همراه كه از سال ۱۳۸۲ وارد كشور شده‌اند توانايي دانلود و نصب رايگان آن را دارند.
پيش از اين نيز دکتر زارعيان مدير روابط عمومي شرکت مخابرات ايران در اين خصوص به خبرنگار موبنا گفته بود که اگرچه طراحي اين نرم افزار جزء وظايف ما نيست اما سعي مان بر اين است که تا پايان ماه جاري نرم افزار فارسي نويس sms را براي استفاده عموم بر روي پرتال شرکت ارتباطات سيار قرار دهيم.
تحليلگران بر اين باورند که اگرچه اين تصميم دولت در راستاي حمايت از خط و زبان فارسي شکل گرفت اما به دليل نبود امکانات لازم در اکثر گوشي هاي موبايل براي ارسال sms با فونت فارسي ، مشترک مجبور است پيام کوتاه خود را به صورت فينگليش ارسال کند که هزينه بيشتري نسبت به گذشته بايد پرداخت کند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا