“تله فونيکا” سهام خود را در “چاينا يونيکام” افزايش مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بلومبرگ”، تله فونيکا ۵ درصد سهام “چاينا نتکام گروپ” در هنگ کنگ را که در سال جاري با چاينا يونيکام ادغام مي شود ،در دست دارد. “سزار الييرتا” رييس شرکت تله فونيکا به فايننشال تايمز گفت: اين ادغام سهام تله فونيکا را در شرکت بزرگتر کاهش …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بلومبرگ”، تله فونيکا ۵ درصد سهام “چاينا نتکام گروپ” در هنگ کنگ را که در سال جاري با چاينا يونيکام ادغام مي شود ،در دست دارد.
 “سزار الييرتا” رييس شرکت تله فونيکا به فايننشال تايمز گفت: اين ادغام سهام تله فونيکا را در شرکت بزرگتر کاهش خواهد داد بنابراين شرکت اسپانيايي به دنبال افزايش سهام خود خواهد بود.
تله فونيکا در ماه ژانويه توافق کرده بود ۲/۲ درصد سهام ديگر را از “چاينا نتکام” به ارزش ۴۸۱ ميليون دلار خريداري کند و منتظر تاييد نهايي براي کامل کردن خريد است.
الييرتا به فايننشال تايمز گفت: تله فونيکا براي اولين بار در سال ۲۰۰۵ ميلادي  99/2 درصد سهام به ارزش ۲۴۰ ميليون يورو را در “چاينا نتکام” خريداري کرده و شريکي را در چين براي خود يافت و اين  شرکت  قصد دارد شريک استراتژيک چاينا يونيکام شود.
چين با داشتن ۵۸۳ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک تا پايان ماه آوريل بزرگترين بازار تلفن همراه جهان بوده است و اين ميزان از کل جمعيت آمريکا و ژاپن بيشتر است.
 طبق آمار دولت چين، در فصل اول سال ۲۰۰۸ اپراتور هاي تلفن همراه چين ۲/۳۶ ميليون نفر مشترک جديد به مشترکان قبلي خود اضافه کردند و۴/۵ ميليون مشترک تلفن ثابت را از دست دادند.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا