هوواوي سهام واحد تجاري تلفن همراه خود را مي فروشد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بلومبرگ”، طبق گزارش منابع آگاه اين شرکت در عرض ماه گذشته دعوت نامه هايي را به شرکت هاي خصوصي از قبيل Bain Capital، Blackstone Group، TPG، Kohlberg Kravis Roberts، Warburg Pincus و Carlyle Group ارسال کرده است و خريداران بايد تا ۲۳ ژوئن پيشنهادات خريد …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بلومبرگ”، طبق گزارش منابع آگاه اين شرکت در عرض ماه گذشته دعوت نامه هايي را به شرکت هاي خصوصي از قبيل Bain Capital، Blackstone Group، TPG، Kohlberg Kravis Roberts، Warburg Pincus و Carlyle Group ارسال کرده است و خريداران بايد تا ۲۳ ژوئن پيشنهادات خريد خود را ارايه کنند.
هوواوي قصد دارد حداقل ۴۹ درصد واحد تجاري تلفن همراه خود را به فروش برساند، اما در عين حال ميزان سهامي که به فروش مي رود به پيشنهادات شرکت ها نيز بستگي دارد.
اين فروش به هوواوي کمک مي کند سرمايه ي خود را براي سرمايه گذاري در فعاليت هاي اصلي خود در ساخت روتر (مسيرياب) و ساير تجهيزات شبکه در اپراتورهايي مانند چاينا موبايل افزايش دهد و اين امر موجب مي شود تا سلطه نوکيا و سامسونگ الکترونيک را دراين بازار کاهش دهد.
سرمايه گذاران در واحد تلفن همراه شرکت هوواوي که در “شن زن” در جنوب چين قرار دارد، مي توانند به تجارتي دسترسي داشته باشند که طبق تخمين محققان موسسه BDA China درآمد آن در سال گذشته دوبرابر شده و به ۶/۲ ميليارد دلار رسيده بود.
“دونکان کلارک” مدير عامل موسسه BDA گفت: هوواوي   در چين براي بازارهاي رو به رشد تلفن هاي ارزان قيمت توليد مي کند.
واحد تجاري تلفن همراه هوواي که مشترکان آن شرکت هاي “نيو بري” و وودافون هستند، احتمالاً از ۵/۳ ميليارد دلار درآمدي که در سال جاري (۲۰۰۸) کسب مي کند، ۳۸۰ ميليون دلار سود بدست خواهد آورد.
طبق گزارش موسسه BDA شرکت هوواي در سال گذشته  18 ميليون دستگاه تلفن همراه به بازار عرضه کرد  که ۴۶ درصد کل فروش اين شرکت  را تشکيل مي دهد.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا