شفاف سازي ، اطلاعات تاخير عرضه سهام مخابرات به بورس است

وي در پاسخ به اين پرسش   که با وجود گذشت سه سال  از  ابلاغيه اصل ۴۴ قانون  اساسي  چرا همچنان در حال جمع بندي اطلاعات  هستيد، خاطر نشان کرد:  جمع آوري   اطلاعات  با چالش هاي  خاص خود همراه است و اين موضوع تنها محدود به شرکت  مخابرات نيست و و برخي ديگر شرکت ها و با …

وي در پاسخ به اين پرسش   که با وجود گذشت سه سال  از  ابلاغيه اصل ۴۴ قانون  اساسي  چرا همچنان در حال جمع بندي اطلاعات  هستيد، خاطر نشان کرد:  جمع آوري   اطلاعات  با چالش هاي  خاص خود همراه است و اين موضوع تنها محدود به شرکت  مخابرات نيست و و برخي ديگر شرکت ها و با نک ها نيز با اين چالش  مواجه بوده اند.
اين مقام مسئول گفت: چنانچه جمع آوري اطلاعات  به صورت شفاف  صورت نگيردعرصه  سهام اين شرکت با مشکل مواجه مي شود چرا که    ما بايد  در اين خصوص جوابگوي   عموم مردم باشيم . 
اين در حالي است که طبق آخرين وعده هاي مسئولان در سال گذشته، قرار بود سهام شرکت مخابرات ايران، بلافاصله پس از پايان تعطيلات نوروزي در بازار بورس عرضه شود، اما با گذشت بيش از ۳ ماه از اين موعد ، به نظر مي رسد واگذاري سهام مخابرات با موانع جديدي روبرو شده باشد.
در حال حاضر ترافيك بالا در عرضه سهام و در خواست برخي مدارك مخابرات از سوي بورس موجب عقب افتادن عرضه سهام اين شركت پرسود شده است
 گفتني است که پيش از اين مدير عامل شرکت مخابرات ايران دليل اصلي قرار نگرفتن سهام مخابرات در تابلو اصلي تالار بورس را ، اختلاف نظر ميان سازمان هاي خصوصي سازي و بورس عنوان کرده بود.
به گفته وي سازمان بورس بر شفاف سازي بيشتر اطلاعات شرکت مخابرات تاکيد دارد.
ده روز پيش مراسم معارفه شرکت مخابرات به کارگزاران بورس انجام شد و کميسيون اقتصاد نيز با تفويض اختيار از دولت، عرضه سهام مخابرات به بورس را به تصويب رساند .
اين در حاليست که قرار بود سهام مخابرات ۲۲ خردادماه در بورس عرضه شود؛اما به دليل پاره اي ابهامات اعلام شده از سوي سازمان بورس ، اين مهم هنوز انجام نپذيرفته است.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا