راه اندازي سرويس جديد موبايلي براي کنترل غيبت دانش آموزان در بريتانيا

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “پابليک تکنولوژي”، اين سيستم  که دبيرستان انگليسي “استافورد اسپورت کالج”  راه اندازي شده است،غيبت ها را به طور خودکار به اطلاع والدين مي رساند و  به کارکنان مدارس امکان مي دهد بدون اين که نياز باشد براي سيستم تلفني جديد، خطوط اضافي تلفن يا رايانه …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “پابليک تکنولوژي”، اين سيستم  که دبيرستان انگليسي “استافورد اسپورت کالج”  راه اندازي شده است،
غيبت ها را به طور خودکار به اطلاع والدين مي رساند و  به کارکنان مدارس امکان مي دهد بدون اين که نياز باشد براي سيستم تلفني جديد، خطوط اضافي تلفن يا رايانه جديد هزينه کنند، از طريق ايميل، SMS  و تماس صوتي با والدين ارتباط برقرار کنند و پاسخ مستقيم از والدين دريافت کنند.
اين سيستم همچنين به حفظ سلامت دانش آموز در منطقه کمک مي کند زيرا هم مدرسه و هم والدين از غيبت آگاه هستند و زماني که دانش آموز گم شد مي توانند سريع متوجه شوند.
سالانه در بريتانيا بيش از يک  ميليون نفر دانش آموز غيبت مي کنند و به دلايل مختلف در کلاس درس حاضر نمي شوند.
در نتيجه تعداد زياد غيبت ها و از دست رفتن سالانه ۸ ميليون روز مدرسه در سراسر بريتانيا، دولت هدفي تعيين کرده است که ميزان غيبت هاي غيرموجه مدارس را در سال ۲۰۰۸ نسبت به سال ۲۰۰۲ هشت درصد کاهش دهد.
دبيرستان “استافورد اسپورت کالج” که ۴۸۷ دانش آموز دارد با نصب سيستم Truancy Call قدم مثبتي را براي رسيدن به اين هدف برداشته است.
زماني که ثبت نام در اين سيستم تکميل شد،سيستم به طور خودکار به والدين پيام متني و ايميل ارسال کرده و يا تماس صوتي برقرار مي کند تا زماني که يک پاسخ دريافت شود.
زماني که پاسخ دريافت شد تماس ها به طور خودکار قطع شده و ديگر در آن روز برقرار نمي شود.
 “روونا بلنکو” مدير اين مدرسه گفت: نصب اين سيستم تفاوت زيادي را در ميزان غيبت هاي غيرموجه مدرسه ايجاد کرده است و عکس العمل گرمي از جانب والدين دريافت کرديم زيرا سيستم به آنها يادآوري مي کند که در صورت غيبت فرزند خود بايد سريع به مدرسه اطلاع دهند.
 اين سيستم همچنين مقدار زماني را که صرف تماس تلفني با والدين مي شد کاهش داده است و پيش از اين مجبور بوديم که با تک تک والدين تماس برقرار کنيم اما اکنون فقط يک دکمه را فشار مي دهيم و سيستم Truancy Call اين کار را براي ما انجام مي دهد.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا