کاربران اوگاندايي در معرض کلاهبرداري SMS تقلبي

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “اوگ پالس”، در بيانيه اي که توسط “پاتريک ماسامبو” مدير اجرايي کميسون مخابرات اوگاندا امضا شده است، اين دو سازمان اظهار نگراني کرده اند که بسياري از اوگاندايي ها به طور فزاينده اي گول اين پيام هاي جعلي را مي خورند.کميسون مخابرات اوگاندا اعلام کرد، …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “اوگ پالس”، در بيانيه اي که توسط “پاتريک ماسامبو” مدير اجرايي کميسون مخابرات اوگاندا امضا شده است، اين دو سازمان اظهار نگراني کرده اند که بسياري از اوگاندايي ها به طور فزاينده اي گول اين پيام هاي جعلي را مي خورند.
کميسون مخابرات اوگاندا اعلام کرد، برخي از افراد شياد پيام هاي کوتاهي را به تلفن هاي همراه کاربران ارسال کرده و ادعا مي کنند که مقدار زيادي پول برنده شده اند و از آنها مي خواهند که براي دريافت جايزه مقداري پول پرداخت کنند.
اين کميسيون به افراد دريافت کننده اين پيام هاي ناخواسته  توصيه کرد که پيام ها را به نزديک ترين اداره پليس ببرند تا مجرمان ردگيري  و دستگير شوند.
اوگاندا که بيش از ۵ ميليون نفر مشترک تلفن همراه دارد، داراي ۵ اپراتور تلفن همراه شامل MTN، Celtel (در اختيار زاين)، UT Mobile، Warid، و HITS Telecom است.
MTN  در سال ۲۰۰۷ ميلادي  با ۲ ميليون و ۳۶۲ هزار کاربرتلفن همراه مقام نخست را در اين کشور دارد.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا