بانک مرکزي هند به کاربران سرويس جديد همراه ارايه مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت لايومينت، تلفن همراه يک ابزار بالقوه است که بزودي مي تواند براي کاربران جايگزين شعبه بانک شود و بانک مرکزي هندهفته گذشته راهبردي را براي پرداخت هاي موبايل در هند عرضه کرد.بر اين اساس، دارندگان تلفن همراه مي توانند پول را از حساب بانکي خود …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت لايومينت، تلفن همراه يک ابزار بالقوه است که بزودي مي تواند براي کاربران جايگزين شعبه بانک شود و
بانک مرکزي هندهفته گذشته راهبردي را براي پرداخت هاي موبايل در هند عرضه کرد.
بر اين اساس، دارندگان تلفن همراه مي توانند پول را از حساب بانکي خود به حساب بانکي شخص ديگري از طريق تلفن همراه منتقل کنند و پرداخت هاي کوچک حدود يکهزار و ۵۰۰ روپيه نيز از طريق سرويس پيام کوتاه   (SMS)  امکان پذير است.
بانک مرکزي اين سرويس را به شکل معقول راه اندازي کرده و کوشش مي کند که کاربران بانک، پول را از بانک هاي مختلف و شبکه هاي مختلف بدون تاخير انتقال دهند.
بانک ها ي ديگر اين کشور  نگران هستند که با اين سرويس جديد مشتريانشان را از دست ندهند.
بسياري از بانک ها انواع بانکداري همراه را براي کاربرانشان پيشنهاد و خط مشي هاي جديدي که اين فعاليت ها را تشويق مي کند، ارايه داده اند اما اين سرويس امکان انتقال پول را در اختيار افراد کم درآمد که از داشتن حساب بانکي محروم هستند نيز مي گذارد.
تعداد افرادي که در هند حساب بانکي دارند نسبت به کساني که تلفن همراه دارند کمتر است، به عبارت ديگر هندي ها بيش از داشتن حساب بانکي، تلفن همراه دارند بنابراين کساني نيز که حساب بانکي ندارند مي توانند از اين سرويس هاي جديد سود ببرند.
بر اين اساس رگولاتورها معمولا يک ديوار حايل ميان بانک ها و ديگر واسطه هاي اقتصادي قرار مي دهند و پرداخت هاي موبايلي به شکل بالقوه لمس نخواهد شد مگر اين که آنها بدون حساب بانکي اجازه دهند وجه نقد از شرکت هاي مخابراتي خريداري شده و از آن  براي پرداخت ها استفاده شود.
۱۳۵/  14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا