واگذاري ۱۷۰۰ سيم کارت تلفن همراه روستايي

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات  محمد روح اللهي،  اظهار داشت: در راستاي ارتباط رساني به روستاهاي فاقد اعتبار، تلاش شده است تا با استفاده از فناوري‌هاي نوين از قبيل GSM روستايي، اين مهم تحقق يابد. وي افزود: در حال حاضر، سه هزار عدد سيم کارت‌هاي تلفن …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات  محمد روح اللهي،  اظهار داشت: در راستاي ارتباط رساني به روستاهاي فاقد اعتبار، تلاش شده است تا با استفاده از فناوري‌هاي نوين از قبيل GSM روستايي، اين مهم تحقق يابد.
وي افزود: در حال حاضر، سه هزار عدد سيم کارت‌هاي تلفن همراه روستايي در ۸۴ روستا نصب و راه‌اندازي شده است.
روح اللهي خاطر نشان کرد: تا کنون با توجه به اقدامات صورت گرفته، ارتباط رساني به تمامي روستاهاي بالاي ۵۰ خانوار استان تهران به پايان رسيده است.
وي ادامه داد: اميدواريم بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، تا پايان پائيز سال جاري ارتباط رساني به روستاهاي بالاي ۱۰ خانوار نيز عملياتي شود که اجراي اين طرح فراتر از تعهدات برنامه پنج ساله چهارم توسعه است.
مدير عامل شرکت مخابرات استان تهران تصريح کرد: با مذاکرات صورت گرفته با شرکت ارتباطات سيار، سيم کارت‌هاي تلفن همراه روستايي با استفاده از ظرفيت خالي آنتن‌هاي BTS اين شرکت واگذار مي‌شود.
وي تأکيد کرد: اين سيم کارت‌ها با تعرفه وديعه تلفن ثابت به روستائيان واگذار مي‌شود و هزينه مکالمه آن نيز برابر تعرفه مکالمه تلفن ثابت است.
 روح اللهي افزود: استفاده از اين فناوري، از هزينه‌هاي سنگين ارتباط رساني به وسيله سيم هاي مسي جلوگيري و از امکانات موجود حداکثر استفاده صورت گرفته است.
وي در خصوص دفاتر ICT روستايي نيز گفت: در حال حاضر، امکانات مخابراتي براي ۲۶۲ دفتر ICT روستايي مهيا شده که از اين تعداد، ۲۱۵ دفتر آماده بهره‌برداري است.
وي اظهار داشت: ايجاد دفاتر ICT روستايي در ۱۰۰ روستاي ديگر در سطح استان تهران از جمله برنامه‌هاي سال جاري شرکت مخابرات استان تهران است.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا