ارزش سهام مخابرات با حذف ودايع مشترکان کاهش مي يابد

صالح علايي در گفت و گو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه ودايع بايد به عنوان بدهي شرکت مخابرات به مشترکان منظور شود، اظهار داشت:مخابرات به دليل برخي مشکلات حقوقي از تبديل ودايع مشترکان به سهام ، صرفنظر کرده است.وي با تاکيد بر اينکه به گفته مسئولان ، ودايع مشترکان به صورت وديعه در …

صالح علايي در گفت و گو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه ودايع بايد به عنوان بدهي شرکت مخابرات به مشترکان منظور شود، اظهار داشت:مخابرات به دليل برخي مشکلات حقوقي از تبديل ودايع مشترکان به سهام ، صرفنظر کرده است.
وي با تاکيد بر اينکه به گفته مسئولان ، ودايع مشترکان به صورت وديعه در نزد مخابرات باقي خواهد ماند، يادآور شد:بنابراين ودايع مشترکان جزء سرمايه مخابرات حساب نخواهد شد.
پيش از اين ارزش دارايي شرکت مخابرات ايران بالغ بر ۱۴ هزار ميليارد تومان اعلام شده بود که با کسر ۴ هزار ميليارد ودايع مشترکان ، دارايي اين شرکت به ۱۰ هزار ميليارد تومان رسيده است.
به اعتقاد برخي تحليلگران، با توجه به آن که مخابرات قصد ندارد پس از خصوصي سازي ، سود ناشي از ودايع بيش از ۴۰ ميليون مشترک خود را پرداخت کند، طبق ماده ۶۱۷ قانون مدني ، اجازه کسب منفعت از ودايع آنان را نخواهد داشت.
طبق وعده هاي متوالي مسئولان امر، قرار بود سهام مخابرات در بيست و دوم ماه جاري در بورس عرضه شود؛ اما ورود مخابرات به بازار بورس هنوز در هاله اي از ابهام قرار دارد.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا