جنگ داخلي در سومالي شبکه موبايلي اين کشور را دچار اختلال کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،”عبدي رشيدعلي”يکي از مقامات ارشد اپراتور “هورماد”در اين باره گفت:در پي از سرگيري شليک توپخانه و رگبار مسلسل هاي نيروي هاي متحد سومالي  و اتيوپي به شورشيان اين کشور در بازار “بکارا” موگاديشو،يکي از بزرگ ترين اپراتورهاي اين کشوردچار تخريب و ارتباط کاربران اين شبکه با مشکل مواجه …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،”عبدي رشيدعلي”يکي از مقامات ارشد اپراتور “هورماد”در اين باره گفت:در پي از سرگيري شليک توپخانه و رگبار مسلسل هاي نيروي هاي متحد سومالي  و اتيوپي به شورشيان اين کشور در بازار “بکارا” موگاديشو،يکي از بزرگ ترين اپراتورهاي اين کشوردچار تخريب و ارتباط کاربران اين شبکه با مشکل مواجه شد.
وي با بيان اين که  در جريان اين درگيري ۱۵نفر کشته و ۶۴ تن ديگر زخمي شدند، افزود: شليک سهمگين توپخانه هاي اين نيروها صدمات زيادي به تجهيزات هورماد از جمله تجهيزات مخابراتي آن وارد آورد که باعث اختلال در سرويس هاي تلفن همراه اين اپراتور شد.
وي افزود:در حال حاضر مهندسان در حال بازسازي صدمات وارده هستند و تجهيزات شبکه در جايي قرار دارد که حملات سهمگين نيروها با شورشيان در آن منطقه صورت مي گيرد.
جنگ هاي داخلي سومالي بعد از سرنگوني “محمد زياد باره” ، از سال ۱۹۹۱آغاز شد و از آن زمان تاکنون ميليون ها نفربر اثرجنگ هاي داخلي بر سر قدرت، کشته يا بي خانمان شده اند.
تعداد کاربران تلفن همراه در سومالي حدود ۴۵۰هزار نفر و ضريب نفوذ آن کمتر از ۵ درصد اعلام شده است.
در اين کشور پنج اپراتور ارتباطي وجود دارد که هورماد تلکام با ۱۳۳هزار کاربر رتبه سوم را در بين اپراتور هاي اين کشور دارا مي باشد.
۱۳۴/ ۱۴ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا