امواج گوشي موبايل براي افرادي كه در بدنشان دستگاه‌هاي الكترونيكي دارند خطرناك است

غلامرضا عدالتي در گفت وگو با خبرنگار موبنا  با تاکيد بر اينکه عدم رعايت استانداردهاي بهداشتي و ايمني در فناوري‌هاي نوين مانند تلفن همراه، سلامت انسان‌ها را به خطر مي‌اندازد ، اظهار داشت : در هنگام استفاده از گوشي‌هاي موبايل، ميدان مغناطيسي قوي در نزديكي بافت بدن تشكيل مي‌ شود که بر سلامت افراد تاثير …

غلامرضا عدالتي در گفت وگو با خبرنگار موبنا  با تاکيد بر اينکه عدم رعايت استانداردهاي بهداشتي و ايمني در فناوري‌هاي نوين مانند تلفن همراه، سلامت انسان‌ها را به خطر مي‌اندازد ، اظهار داشت : در هنگام استفاده از گوشي‌هاي موبايل، ميدان مغناطيسي قوي در نزديكي بافت بدن تشكيل مي‌ شود که بر سلامت افراد تاثير گذار خواهد بود.
وي با بيان اينکه توصيه ما اين است كه مشترکان در حد ضرورت با تلفن همراه مكالمه كنند و از صحبت كردن طولاني با آن بپرهيزند، يادآور شد: استفاده بيش از حد از تلفن همراه خطرناك است و بايد در حداقل ممكن از اين دستگاه استفاده شود.
اين کارشناس بهداشت تاکيد کرد که کاربران در هنگام خواب فاصله خود را با دستگاه تلفن همراه حفظ کنند تا تشعشعات اين دستگاه ، سلامتي آن ها را تحت تاثير قرار ندهد.
به رغم آن که محققان بارها بر مضرات استفاده طولاني مدت از تلفن همراه، هشدار داده اند، اما کاربران اين کالاي ديجيتالي توجه چنداني به اين موضوع ندارند ؛ به نحوي که استفاده طولاني مدت از موبايل براي مکالمه و در جيب نگهداشتن آن توسط مشترک ، گواه اين مدعا است .
با وجودي که تشعشعات دکل هاي تلفن همراه به مراتب خطرات کمتري نسبت به دستگاه موبايل دارد، اما به دليل عدم فرهنگ سازي مناسب و وجود شايعاتي در جامعه مبني بر مضر بودن اين آنتن ها بر سلامتي انسان ، مردم از نصب آنتن هاي  BTS  ممانعت به عمل مي آورند که اين امر سبب شده تا اپراتورهاي موبايل در برخي نقاط مسکوني امکان نصب اين دکل ها را نداشته باشند.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا