قطر تله کام ۸/۴۰ درصد سهام “ايندوست” را خريداري مي کند

 به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بلومبرگ”، قسمتي از سهام آن در اختيار دولت سنگاپور و بخش ديگر در اختيار شرکت “سنگاپور تکنولوژي تله مديا” است. “قطر تله کام” اپراتور ناحيه خليج فارس در بيانيه اي گزارش داد که  اين سهام را از شرکت “آسيا موبايل هولدينگ” شريک “سنگاپور تکنولوژي تله …

 به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بلومبرگ”، قسمتي از سهام آن در اختيار دولت سنگاپور و بخش ديگر در اختيار شرکت “سنگاپور تکنولوژي تله مديا” است. “قطر تله کام” اپراتور ناحيه خليج فارس در بيانيه اي گزارش داد که  اين سهام را از شرکت “آسيا موبايل هولدينگ” شريک “سنگاپور تکنولوژي تله مديا” خريداري خواهد کرد.
“سنگاپور تکنولوژي تله مديا” شعبه شرکت سرمايه گذاري دولتي سنگاپور ” Temasek ”  است که ۷۵ درصد سهام شرکت “آسيا موبايل” و “قطر تله کام” بقيه سهام آن را در اختيار دارد.
شرکت “تماسک” (Temasek) 54 درصد شرکت “سنگاپور تله کاميونيکيشن” را در اختيار دارد که آن هم ۳۵ درصد سهام “تلکاميونيکالسي سلولار” يا “تلکام سل” را در اختيار دارد.
اتحاديه اي کارگري از شرکت هاي دولتي اندونزي در دسامبر ۲۰۰۶ ميلادي عليه ” Temasek ” شکايت کرده بودند و ادعا کردند که اين شرکت از طريق سهام خود در دو شرکت اپراتوري تعرفه هاي تماس را ثابت کرده است.
اين اتحاديه در آوريل ۲۰۰۷ بدون ارايه هيچ دليلي از شکايت خود برگشت. اما “رگولاتوري رقابت” اندونزي موسوم به KPPU تصميم گرفت اين شکايت را بررسي کند و در ۱۹ نوامبر اعلام کرد که شرکت تماسک قانون ضد انحصاري را نقض کرده است.
تماسک نيز ادعا کرده است که سرمايه گذاري آن برپايه ملاحظات مالي بوده است و هيات مديره و مديران شرکت “سنگاپور تکنولوژي تله مديا” و شرکت “سنگاپور تله کام” خودشان مستقيم تصميم مي گيرند.
در نتيجه راي دادگاه عالي اندونزي، فروش سهام ايندوست به قطر تله کام ممکن است با مانع روبرو شود.
کميسيون “نظارت بر رقابت در تجارت” اندونزي در قانون ۵ دسامبر خود اعلام کرد که شرکت تمساک اجازه ندارد سهام خود  در تلکام سل و “ايندوست” را به شرکت هاي وابسته خود بفروشد و  خريداران حداکثر مي توانند ۵ درصد سهام را خريداري کنند.
دادگاه مرکزي جاکارتا در ۹ ماه مي اجازه فروش سهام را به هر خريدار تا ۱۰ درصد افزايش داد و همچنين اعلام کرد که تماسک از اين حق برخوردار است که سهام خود را در اين دو شرکت به نصف برساند.
اگر اين انتقال موفقيت آميز باشد طبق قانون سرمايه بازار اندونزي، قطر تله کام بايد مزايده اي عمومي را براي ۲/۵۹ درصد سهام باقي مانده برگزار کند.
قطر تله کام يا “Q-Tel” در سپتامبر ۲۰۰۷ ميلادي  1/1 ميليون نفر مشترک داشت و ضريب نفوذ تلفن همراه در قطر ۱۰۰ درصد است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا