۱۹ درصد جوانان انگليسي با تلفن همراه به اخبار دسترسي مي يابند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “مد”، موسسه انگليسي “کيو ريسرچ” اين تحقيق را با هدف آگاهي از  نحوه دسترسي به اخبار در ميان جوانان ،اخبار چقدر براي جوانان اهميت دارد و آنان از چه منابعي به اخبار دسترسي پيدا مي کنند ، انجام داده است. در اين تحقيق همچنين مشخص …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “مد”،
موسسه انگليسي “کيو ريسرچ” اين تحقيق را با هدف آگاهي از  نحوه دسترسي به اخبار در ميان جوانان ،اخبار چقدر براي جوانان اهميت دارد و آنان از چه منابعي به اخبار دسترسي پيدا مي کنند ، انجام داده است.
در اين تحقيق همچنين مشخص شد مردان در مقايسه با زنان بيشتر علاقه مند به دريافت اخبار از طريق تلفن همراه هستند، به عبارتي مردان بيشتر از زنان منابع ديجيتالي را به عنوان مهم ترين منبع خبري خود ذکر کرده اند.
مردان از اينترنت و تلويزيون بيشتر استفاده مي کنند در حالي که زنان به رسانه هاي قديمي جلب مي شوند و راديو و روزنامه را به عنوان اولويت اول خود انتخاب کرده اند.
نتايج اين تحقيق بر خلاف اين فرضيه بود که جوانان کمتر به اخبار علاقه مند هستند، بخصوص مردان جوان مشتاق اخبار بوده و تعداد زيادي از آنها براي دريافت اخبار فوري روي تلفن همراه خود هزينه مي کنند.
هدف ديگر اين تحقيق اين بوده که مشخص شود جوانان براي دسترسي به اخبار بيشتر به اينترنت و تلفن همراه اعتماد مي کنند يا به منابع قديمي خبر مانند روزنامه، تلويزيون و راديو. 
تقريباً سه چهارم جوانان علاقه مند به دانستن اخبار بودند، ۵۱ درصد ازيکهزار نفر شرکت کننده در اين تحقيق دسترسي به اخبار را مهم دانسته اند و ۲۳ درصد آن را بسيار مهم دانسته اند. همچنين ۲۵ درصد شرکت کنندگان زن گفته اند که اخبار خيلي مهم نيست.
در اين تحقيق از شرکت کنندگان خواسته شد تمام منابع خبري خود را مشخص کنند. در ميان منابع خبري تلويزيون با ۸۵ درصد در جايگاه اول قرار گرفت، پس از آن روزنامه با ۶۶ درصد و ۴۶ درصد نيز وب سايت هاي خبري و راديو را به عنوان منابع خبري خود انتخاب کردند.
 فقط ۲۸ درصد وب سايت هاي روزنامه ها را به عنوان منابع خبري خود عنوان کرده اند. يعني کمتر از افرادي که از مجلات به عنوان منابع خبري خود استفاده مي کنند.
همچنين سن و جنس عامل تعيين کننده انتخاب رسانه هاي مختلف به عنوان منابع خبري بود، هر چه شرکت کنندگان سن بيشتري داشتند بيشتر تمايل داشتند که براي اخبار از رسانه هاي ديجيتالي استفاده کنند. در حالي که تلويزيون اولين انتخاب تمامي سنين بود.
 46درصد افراد ۲۱ تا ۲۵ سال بيشتر علاقه مند به استفاده از وب سايت هاي روزنامه ها بودند اما ۲۸ درصد افراد ۱۶ تا ۲۰ سال و ۱۶ درصد افراد ۱۱ تا ۱۶ ساله علاقه مند به استفاده از سايت روزنامه ها بودند.
در هر حال افراد کم سن تر از سايت هاي خبري استفاده مي کنند، ۴۶ درصد افراد ۱۶ تا ۲۰ ساله و ۴۲ درصد افراد ۱۱ تا ۱۶ ساله از سايت هاي خبري استفاده مي کنند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا