محيط بانان کنيايي با موبايل ازحمله فيل ها با خبر مي شوند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “پي سي ورلد”، سرويس Push to Talk on Cellular يا PoC با ترکيب تکنولوژي ارتباط بي سيم “واکي تاکي” با شبکه ارتباسي تلفن همراه امکان برقراري ارتباط بين کشاورزان و مامورين محافظت از محيط زيست کنيا را برقرار مي سازد.اين اپراتورهاي سرويس تلفن همراه شامل …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “پي سي ورلد”، سرويس Push to Talk on Cellular يا PoC با ترکيب تکنولوژي ارتباط بي سيم “واکي تاکي” با شبکه ارتباسي تلفن همراه امکان برقراري ارتباط بين کشاورزان و مامورين محافظت از محيط زيست کنيا را برقرار مي سازد.
اين اپراتورهاي سرويس تلفن همراه شامل سفري کام، بنياد توسعه GSMA، وايرلس ZT، نوکيا، نوکيا زيمنس نتوورک و همچنين گروه هاي محلي هستند.
هزينه استفاده از اين تکنولوژي نسبت به تکنولوژي تلفن همراه معمول کمتر است، زيرا در زماني که ارتباط برقرار نيست از منابع شبکه سلولي استفاده نمي شود. کشاورزان مي توانند در صورت احساس خطر از حمله فيل ها مستقيمً با نيروهاي KWS ارتباط برقرار کنند.
ناحيه “لايکيپيا” در نزديکي جنگل قرار دارد و يکي از نواحي پر خطر شناخته شده است که درگيربين انسان و فيل در آنجا زياد است.
اين ناحيه با  5 هزار راس فيل از نظر تعداد گله فيل دومين منطقه کنيا است که رشد جمعيت و بسط نواحي مسکوني  به محل زيست فيل ها خسارت وارده کرده است و اين امر
موجب رم کردن و حمله حيوان به افراد شده است.
پيش از اين زماني که مزرعه داران صداي فيل هايي را که در حال نزديک شدن بودند، مي شنيدند هيچ راهي براي هشدار به ساير مزرعه داران و جنگل بانان نداشتند.
آنها با زدن  قوطي هاي حلبي به هم فيل ها را مي ترساندند امااکنون اين سرويس جديد در آفريقاي جنوبي به برقراري و توسعه ارتباط بين اجتماعات و نگهبانان پارک کمک کرده است.
افراد با گوشي هاي تلفن همراه واستفاده از اين سرويس به راحتي با يکديگر ارتباط برقرار کرده و از حمله فيل ها به طرف مناطق مسکوني آگاه مي شوند.
کاربران همچنين با سرويس PoC (پوش تو تاک سلولار) مي توانند تماس صوتي برقرار کنند، پيام کوتاه ارسال کنند، و به ارتباط دو طرفه و گروهي دسترسي داشته باشند.
تنها چالش پيش روي اين پروژه زمان مورد نياز براي آموزش کشاورزان است که سواد آنچناني ندارند وهمچنين
کمبود برق در مناطق دور از دسترس نيز به اين معنا است که کشاورزان محبورند مسافت طولاني را طي کنند تا بتوانند در مراکز خريد، گوشي هاي خود را شارژ کنند.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا