بلک بري در بازار گوشي هاي هوشمند آمريکا حرف اول را زد

 به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، اين ميزان نسبت به  فصل چهارم سال گذشته ۴/۹ درصد کاهش داشته است. گوشي هاي بلک بري ساخت شرکت “ريسرچ اين موشن” در فصل چهارم سال گذشته ۱/۳۵ درصد بازار گوشي هاي هوشمند آمريکا را در اختيار داشت.“رامون لاماس” تحليلگر اين موسسه گفت: …

 به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، اين ميزان نسبت به  فصل چهارم سال گذشته ۴/۹ درصد کاهش داشته است.
گوشي هاي بلک بري ساخت شرکت “ريسرچ اين موشن” در فصل چهارم سال گذشته ۱/۳۵ درصد بازار گوشي هاي هوشمند آمريکا را در اختيار داشت.
“رامون لاماس” تحليلگر اين موسسه گفت: بلک بري در بين خريداران آگاه رشد قوي دارد و شرکت RIM تقاضا براي گوشي هاي خود را در ميان مصرف کنندگاني به غير از افراد حرفه اي نيز به خوبي افزايش داده است.
طبق گزارش IDC آيفون نيز در فصل اول سال ۲۰۰۸ ميلادي  2/19 درصد سهم بازار گوشي هاي هوشمند آمريکا را به خود اختصاص داد که اين رقم نسبت به فصل چهارم سال گذشته که فصل خريد تعطيلات کريسمس بود، ۵/۷ درصد کاهش داشته است.
موسسه IDC تعداد دقيق گوشي هاي آيفون به فروش رفته در فصل اول را مشخص نکرد. اما اپل گزارش داد که در فصل اول ۷/۱ ميليون دستگاه گوشي در سراسر جهان بفروش رسانده است.
شرکت پالم سازنده گوشي هاي هوشمند سهم خود را در اين بازار افزايش داد و در فصل اول سال جاري  4/13 درصد سهم بازار را در اختيار داشت که اين رقم در فصل چهارم که ۹/۷ درصد بوده است.
“لاماس” افزود: پالم عملکرد خوبي داشته است و با استفاده از گوشي جديد Centro خود که کوچکتر از مدل هاي Treo است، قدرت خوبي بدست آورد.
اما سهم پالم در سال جاري نسبت به  فصل اول سال گذشته که ۲۳ درصد بود کاهش يافته است و بخشي از اين کاهش ناشي از ورود گوشي آيفون به بازار بوده است که فروش آن از ماه ژوئن آغاز شده است.
 سهم بازار RIM نيز نسبت به سال گذشته که ۷/۴۸ درصد بازار گوشي هاي هوشمند آمريکا را در فصل اول در اختيار داشت، کاهش يافته است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا