واکنش اپراتورهاي فيليپين درباره رايگان شدن سرويس پيام کوتاه

  به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “مانيلا استاندارد تودي”، دو اپراتور بزرگ کشور “اسمارت کاميونيکيشن” و “گلوب تله کام”، فيليپين داراي ه ۵۳ ميليون و ۹۵۸ هزار نفر مشترک تلفن همراه دارد و سرويس پيام کوتاه يکي از پرکاربردترين سرويس هاي  تلفن همراه در اين کشور است.کاربران تلفن همراه در …

  به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “مانيلا استاندارد تودي”، دو اپراتور بزرگ کشور “اسمارت کاميونيکيشن” و “گلوب تله کام”، فيليپين داراي ه ۵۳ ميليون و ۹۵۸ هزار نفر مشترک تلفن همراه دارد و سرويس پيام کوتاه يکي از پرکاربردترين سرويس هاي  تلفن همراه در اين کشور است.
کاربران تلفن همراه در فيلپين در سال گذشته ميلادي بيش از ۶۰ ميليارد پزو (واحد پول اين کشور) به اپراتورها پرداخت کردند. 
۳۲ ميليو ن کاربر دو اپراتورهاي Smart و Piltel سال گذشته ۲۱۴ ميليارد و ۹۱۹ هزار SMS، پيام متني و سرويس هاي ارزش افزوده مبادله کردند.
“گلوب تله کام” دومين اپراتور بزرگ با بيش از ۲۰ ميليون مشترک گزارش داد که درآمدآن در سال  2007 ميلادي  26 ميليارد و ۵۰۰ ميليون پزو بوده که بخش اعظم ان  از طريق پيام متني بدست آمده است.
گلوب اولين اپراتوري بود که سرويس SMS را در کشور و در سال ۱۹۹۴ ارايه داد و اين شبکه در سال ۲۰۰۷، روزانه بيش از ۳۸۴ ميليون SMS جابجا مي کرد.
سرويس هاي مربوط به پيام کوتاه در سال ۲۰۰۷ درآمدي بالغ بر ۴۱ ميليارد و ۲۶۵ ميليون پزو براي شرکت هاي “اسمارت” و”پيلتل” به ارمغان آوردند که اين ميزان نسبت به سال ۲۰۰۶ ۱۹ درصد افزايش يافته است و در واقع براساس اين آمار بيش از نيمي از درآمد سلولي اسمارت از طريق پيام کوتاه بدست آمد.
 “وزارت حمل و نقل و ارتباطات” فيليپين قصد دارد هزينه هاي پيام کوتاه را حذف، به عبارتي ارايه اين سرويس پرکاربرد را در اين کشور رايگان کند.
به گزارش اين وزارتخانه، پيام کوتاه شکلي از سرويس ارزش افزوده است که نبايد بابت آن هزينه اي از مشترکان دريافت شود و اپراتورها فقط اين حق را دارند که بابت تماس هاي صوتي از کاربران هزينه دريافت کنند.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا