آفريقاي جنوبي از نظر شمار کاربران در قاره سياه مقام نخست را دارد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “نيشن مديا دات کام” ، بررسي هاي اين اتحاديه نشان مي دهد که نيجريه با ۴/۴۰ ميليون ، مصر با ۳۰ ميليون ، الجزاير با ۵/۲۱ ميليون، مراکش با ۲۰ ميليون نفر و کنيا با ۵/۱۱ ميليون نفر مشترک به ترتيب مقام دوم تا …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “نيشن مديا دات کام” ، بررسي هاي اين اتحاديه نشان مي دهد که نيجريه با ۴/۴۰ ميليون ، مصر با ۳۰ ميليون ، الجزاير با ۵/۲۱ ميليون، مراکش با ۲۰ ميليون نفر و کنيا با ۵/۱۱ ميليون نفر مشترک به ترتيب مقام دوم تا ششم را اين جدول را به خود اختصاص داده اند..
کشورتانزانيا نيز با حدود هشت ميليون کاربر براساس آمارسال گذشته ميلادي در قاره آفريقا در رتبه هفتم قراردارد.
در اين گزارش آمده است ،  ” اوگاندا”  درحالي که  اولين کشور آفريقا يي بود که مجوز استفاده از تلفن همراه را صادر کرد ، در حال حاضر با بيش از ۲۴ ميليون نفر جمعيت فقط ۱/۴ ميليون کاربر دارد.
درسال ۲۰۰۰ ميلادي نيمي از کاربران تلفن همراه قاره آفريقا در کشورآفريقاي جنوبي قرارداشتند ولي درسال ۲۰۰۷ ميلادي بازار تلفن همراه ديگر کشورها آفريقايي رشد قبال توجه اي يافته است..
دراين آمار که در کنفرانس “تلکام آفريقا”  که هفته گذشته در قاهره  پايتخت مصر  برگزارشد ، آمده است، تعداد کاربران تلفن همراه در آفريقا رشد سريعي داشته بطوري که درسال ۲۰۰۷ ميلادي حدود ۶۵ميليون نفر به کاربران اين قاره افزوده شد.
همچنين بنابراعلام اتحاديه بين المللي ارتباط از راه دور ، در فصل اول سال ۲۰۰۸ ميلادي ، تعداد کاربران قاره آفريقا  به بيش از ۲۵۰ ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين قاره به ۲۸درصد رسيد.
ضريب نفوذ تلفن همراه در کشورهاي گابن ۸۸ درصد ، آفريقاي جنوبي ۸۷ درصد ، تونس ۷۶ درصد ، بوتسوانا ۷۶ درصد ، ماريتيوس ۷۴درصد و بطور متوسط ضريب نفوذ در کل قاره در حدود ۲۸ درصد اعلام شده است.
شرق آفريقا با دارا بودن کشورهاي کوچک در زمينه ضريب نفوذ تلفن همراه رشد خوبي داشته بطور مثال ضريب نفوذ تلفن همراه در مجمع الجزاير “سيشل” ( متشکل از ۱۱۵ جزيره) ۹۰ درصد است.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا