پروانه‌هاي Wimax در شش ماهه دوم سال جاري صادر مي شوند

  به گزارش خبرنگار موبنا  به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري  اطلاعات،    لطف ا… صبوحي، (Wimax) اظهار داشت: اين مزايده بين المللي است  و شرکت‌هاي داخلي و خارجي توانمند با رعايت قوانين موجود، مي‌توانند در آن شرکت کنند.وي افزود: شرکت‌هاي خارجي به صورت مشارکتي با شرکت‌هاي ايراني و با رعايت مصوبه مجلس …

  به گزارش خبرنگار موبنا  به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري  اطلاعات،    لطف ا… صبوحي، (Wimax) اظهار داشت: اين مزايده بين المللي است  و شرکت‌هاي داخلي و خارجي توانمند با رعايت قوانين موجود، مي‌توانند در آن شرکت کنند.
وي افزود: شرکت‌هاي خارجي به صورت مشارکتي با شرکت‌هاي ايراني و با رعايت مصوبه مجلس مبني بر ۵۱ درصد سهام ايراني، مي‌توانند در اين مزايده حضور يابند.
وي خاطر نشان کرد: به منظور ايجاد شرايط رقابتي، اين مزايده به صورت استاني برگزار مي‌شود و به واسطه تعيين حق‌الامتيازهاي متفاوت براي استان‌هاي مختلف، شرايط لازم براي بهره‌مندي استان هاي محروم نيز از اين فنآوري فراهم شده است.
 صبوحي با بيان اين مطلب که شرکت‌هاي دولتي، امکان حضور در اين مزايده را ندارند گفت: شرايط شرکت‌هاي حاضر در مزايده توسط کميته فني بررسي خواهد شد و شرکت‌هايي که حداقل امتيازهاي لازم را کسب کنند به مرحله بازگشايي پاکت ها  راه پيدا خواهند کرد.
وي در خصوص مدت پروانه نيز، تصريح کرد: اين پروانه، شش ساله صادر خواهد شد که يک سال از آن به منظور انجام فعاليت‌هاي شبکه سازي و پنج سال نيز براي ارايه خدمات در نظر گرفته شده است.
مجري برگزاري مزايده Wimax تأکيد کرد: در صورت تشخيص مقامات مربوطه ، اين پروانه براي يک دوره پنج ساله نيز قابل تمديد است.
وي درباره چگونگي پرداخت حق ليسانس نيز اظهار داشت: بر اساس شرايط در نظر گرفته شده، ۴۰ درصد از مبلغ حق ليسانس پروانه اينترنت پرسرعت بي‌سيم، قبل از صدور و مابقي طي مدت شش سال و به صورت اقساط مساوي دريافت خواهد شد.
 صبوحي گفت: به منظور ارايه سرويس مناسب، دو باند ۲۱ مگاهرتز براي هر يک از برندگان در نظر گرفته شده است.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا