جزييات بيشتري از شکل گيري تشکل نظارتي جديد در حوزه تلفن همراه

عبدالرحمن معاشر عضو هيات موسس اين تشکل نظارتي، جزييات بيشتري از تشکل ياد شده را در قالب اطلاع رساني ارائه کرد. وي در بخشي از اين مطلب عنوان کرده که تصميم به تاسيس تشکل نظارتي جديد در جلسه اي در محل نهاد رياست جمهوري با رياست محترم جمهوري اتخاذ شده است.معاشر، در توضيح مکتوب خود …

عبدالرحمن معاشر عضو هيات موسس اين تشکل نظارتي، جزييات بيشتري از تشکل ياد شده را در قالب اطلاع رساني ارائه کرد. وي در بخشي از اين مطلب عنوان کرده که تصميم به تاسيس تشکل نظارتي جديد در جلسه اي در محل نهاد رياست جمهوري با رياست محترم جمهوري اتخاذ شده است.
معاشر، در توضيح مکتوب خود که براي موبنا ارسال کرده، تصريح کرده است که اين اطلاع رساني را جهت تنوير افکار عمومي بعمل آوده است. متن توضيحات وي به شرح زير است:
واردکنندگان رسمي گوشي تلفن همراه کشور که وظيفه اصلي آنان تامين گوشي هاي مورد نياز اقشار جامعه مي باشد و ارائه خدمات پس از فروش را نيز عهده دار مي باشند، ضرورت ايجاد يک تشکل صنفي را در اين حوزه احساس نموده و در اين راستا اقدامات لازم را اتخاذ نموده اند.
ايجاد اين تشکل صرفا جهت ساماندهي واردات گوشي تلفن همراه و هماهنگي هاي لازم در خصوص ميزان واردات و ايجاد ساز وکارهاي لازم در خصوص اطلاع رساني و پيشنهادات کارشناسانه در خصوص تعرفه واردات و مطرح نمودن مشکلات و معضلات و موانع بخش واردات گوشي تلفن همراه کشور و همچنين تنظيم بازار براساس ميزان عرضه و تقاضا و واردات به موقع و تامين نياز مصرف کنندگان و برطرف نمودن خلا ارتباطي بين واردکنندگان قانوني و منابع تاثير گذار در تصميم گيري هاي دولتي از جمله اهداف اين تشکل است.
همچنين در خصوص حمايت از مصرف کنندگان، اين تشکل قادر است با يکسان سازي ضمانت نامه هاي صادره توسط شرکت هاي وارد کننده رسمي با ساز و کارهاي لازم، زمينه جلوگيري از توزيع ضمانت نامه هاي غيراصلي را فراهم نمايد و از طريق يکسان سازي ضمانت نامه ها ، موجبات تامين امنيت خاطر مصرف کنندگان را ايجاد نمايد.
در خصوص نظارت بديهي است حوزه نظارت بر واردات قانوني به عهده مراجع تعيين شده از سوي قانونگذار است و همچنين برخورد با تخلفات صنفي و يا رسيدگي به شکايات از جمله وظايف سازمان حمايت از مصرف کنندگان و اتحاديه هاي صنفي مستقر در شهرهاي کشور مي باشد.
اين تشکل که متشکل از کليه مديران عامل شرکت هاي واردکننده رسمي گوشي تلفن همراه کشور خواهد بود تشکلي مستقل مي باشد و مسائل کلان واردات گوشي تلفن همراه را دنبال مي نمايد و نه تنها قصد تداخل و يا موازي کاري با مراجع ذيربط نداشته بلکه با ايجاد هماهنگي هاي لازم با مراجع ذيربط ضمن ايجاد بستر مناسب جهت برطرف کردن مشکلات اين حوزه موجبات حمايت از تصميم گيري ها و اقدامات نهادهاي مربوطه را فراهم خواهد کرد.
انجمن صنفي واردکنندگان گوشي تلفن همراه کشور مسائل حوزه تلفن همراه را با دقت پيگيري نموده و نظرات خود را در اين خصوص در غالب اين تشکل اطلاع رساني مي نمايد.
پس از احساس ضرورت تاسيس اين تشکل از سوي واردکنندگان، موضوع در جلسه حضوري در محل نهاد رياست جمهوري با رياست محترم جمهوري مطرح و با توجه به ضرورت ارتباط واردکنندگان با مسئولين تاثير گذار در اين حوزه ، دستورات لازم جهت ايجاد اين تشکل صادر شد که پس از ارجاع به وزير محترم کار و امور اجتماعي و موافقت جناب آقاي جهرمي و تعيين نام “انجمن صنفي کارفرمايي واردکنندگان گوشي تلفن همراه ” توسط اين وزارتخانه مراحل ثبت و تاسيس اين تشکل در دست اقدام است.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا