بوش اجازه ارسال تلفن همراه به کوبا راصادر کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، بر اساس اين سياست جديد کاربران مي توانند از آمريکا ، تلفن همراه  را براي خويشان ودوستان خود در کوبا بفرستند. بوش با بيان اين که سياست جديد کوبا به منظور افزايش آزادي هاي فردي ، گسترش و رشد هر چه بيشتر اقتصاد و آزادي زندانيان سياسي …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، بر اساس اين سياست جديد کاربران مي توانند از آمريکا ، تلفن همراه  را براي خويشان ودوستان خود در کوبا بفرستند.
بوش با بيان اين که سياست جديد کوبا به منظور افزايش آزادي هاي فردي ، گسترش و رشد هر چه بيشتر اقتصاد و آزادي زندانيان سياسي اين کشور مي باشد، خاطر نشان کرد، تلفن همراه به صورت طولاني مدت نمي تواند روي تحريم تجاري اين کشورتاثيري داشته باشد.
وي افزود: در سياست جديد رائول کاسترو ،کوبايي ها اين امکان را به دست آوردند که از تلفن همراه، کامپيوتر،دستگاه پخش دي وي دي که در زمان رهبري فيدل کاسترو در اين کشور ممنوع بود، استفاده کنند.
بوش در ادامه گفت: با وجود ورود فزاينده اين فناوري به کوبا ،اما هنوز هزينه اين وسايل براي بسياري از کوبايي ها گران مي باشد.
در کوبا دوشرکت Cubacel و C-COM در حوزه تلفن همراه فعاليت مي کنند.
واگذاري و خريد و فروش تلفن همراه  براساس  سياست هاي جديد رائول کاسترو جانشين فيدل کاسترو رهبر کوبا به تازگي در اين کشور، آغاز شده است.
شرکت تلفن همراه کوبا  که عرضه خطوط تلفن همراه به افراد حقيقي را آغاز کرده است از  واگذاري هفت هزار و ۴۰۰ اشتراک تلفن همراه جديد در اين کشور خبرداد..
 پيش از اين استفاده از سرويس هاي تلفن همراه  فقط در اختيار خارجي ها ، مقامات دولتي و افرادي که با خارجي ها کار مي کردند، بود.
به خاطر محدوديت انعقاد قرارداد با خارجي ها در کوبا ، مردم اشتراک تلفن همراهي را که به نام خارجي  بود در اختيار مي گرفتند و از سرويس هاي اين وسيله ارتباطي استفاده مي کردند.
کوبا درسال ۱۸۶۸ از اسپانيا مستقل شد، درسال  1902 ميلادي اعلام جمهوري کرده و درسال ۱۹۵۹ ميلادي انقلاب سوسياليستي به رهبري فيدل کاسترو دراين کشور بوقوع پيوست.
واحد پول اين کشور “پزو” و توليد ناخالص داخلي آن درسال ۲۰۰۶ ميلادي ۲۲/۴۶ ميليارد دلار تخمين زده شده است.
وسعت اين کشور ۱۱۰ هزار و ۸۶۱ کيلومتر مربع و جمعيت آن در سال ۲۰۰۷ ميلادي حدود ۱۱ ميليون و ۳۹۴ هزار و ۴۳ نفر اعلام شده است
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا