بلوتوث و GPRS راهي براي انتشار ويروس هاي گوشي تلفن همراه

به گزارش خبرنگار موبنا، در زمان حاضر  بيشتر ويروس هاي موجود در گوشي تلفن همراه از نوع  کامپيوتري محسوب مي شوند که اين نوع ويروس ها بيشتر از طريق اتصال گوشي موبايل به کامپوتر انتشار مي يابد.بلوتوث که به عنوان يک تکنولوژي مهم و جديد براي ارتباط ابزارهاي کوچکي محسوب مي شود براي مصرف کننده …

به گزارش خبرنگار موبنا، در زمان حاضر  بيشتر ويروس هاي موجود در گوشي تلفن همراه از نوع  کامپيوتري محسوب مي شوند که اين نوع ويروس ها بيشتر از طريق اتصال گوشي موبايل به کامپوتر انتشار مي يابد.
بلوتوث که به عنوان يک تکنولوژي مهم و جديد براي ارتباط ابزارهاي کوچکي محسوب مي شود براي مصرف کننده مضراتي بسياري را به همراه دارد.
انتشار ويروس هاي موبايل بسيار جالب هستند  زيرا مانند ويروس هاي انساني، با نزديک شدن افراد به يکديگر منتقل مي شوند.
اما به عنوان گونه هاي ديگر  انتشار ويروس علاوه بر بلوتوث مي توان به تکنولوژي GPRS  نيز اشاره کرد.
ويروس هايي که از طريق GPRS  براي انتشار خود استفاده مي کنند براي آلوده کردن ديگر گوشي ها بلافاصله به دفترچه آدرس موبايل دسترسي پيدا کرده و خودشان را در صورت امکان به موبايل هاي ديگر منتقل مي کنند.
نقل و انتقال ويروس هاي گوشي تلفن همراهي که با زبان برنامه نويسي  Java  هستند بسيار راحت تر امکان پذير است.
اما در همين حال برخي ديگر از گوشي هاي تلفن همراه هوشمند داراي
سيستم  عامل Symdian هستند زيرا بسياري از رهبران اين تکنولوژي همچون نوکيا، اريکسون و ديگر شرکت هاي بزرگ، براي کسب محبوبيت خود از اين سيستم عامل استفاده مي کنند که اين نوع سيستم عامل نيز به راحتي مورد حمله ويروس قرار مي گيرد.
گفته مي شود شيوع  اکثر ويروس ها  از سال ۲۰۰۵ به طور جدي آغاز شد.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا