نوکيا، لينوکس را در تلفن هاي همراه خود گسترش مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “استاف”، لينوکس تا کنون موفقيت کمي در تلفن همراه داشته است، اما پيش بيني مي شود که اين سيتم عامل در آينده مورد استقبال شرکت ها و اپراتورها قرار گيرد.در حال حاضر گوگل نيز از آن به عنوان پايه اي براي ساخت سيستم عامل آندرويبد …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “استاف”، لينوکس تا کنون موفقيت کمي در تلفن همراه داشته است، اما پيش بيني مي شود که اين سيتم عامل در آينده مورد استقبال شرکت ها و اپراتورها قرار گيرد.
در حال حاضر گوگل نيز از آن به عنوان پايه اي براي ساخت سيستم عامل آندرويبد استفاده کرده و به اين طريق به آن راي اعتماد داده است.
نوکيا سالها است که از سيستم عامل لينوکس در لوح هاي اينترنتي خود استفاده مي کند. لوح اينترنتي دستگاهي شبيه تلفن همراه اما بزرگتر از آن است که براي دسترسي به اينترنت همراه استفاده مي شود و نمي توان از طريق آن تماس برقرار کرد.
“کاري توتي” سخنگوي نوکيا گفت: ما گوشي هاي لينوکس محور خود را افزايش مي دهيم و انتظار داريم نقش لينوکس گسترده تر شود.
 لينوکس محبوبترين نوع سيستم عامل منبع باز است که همه مي توانند از آن استفاده کرده  و مشترک آن شوند،
“ريک سيمسون” مدير مالي نوکيا گفت: شرکت در حال توسعه محصولات لينوکس محور نسل بعدي است که بزودي به بازار ارايه مي شوند.
بازار پلتفورم هاي نرم افزاري تلفن همراه در تسخير سيستم عامل S60  نوکيا است که بر مبناي سيمبين قرار دارد و پيشرفته تراز ويندوز موبايل مايکروسافت است.
بسياري از شرکت هاي برتر صنعت مخابرات و ارتباط ازاره دور شامل وودافون، موتورولا، NTT DoCoMo، سامسونگ، هوواوي، و ال جي به انجمن لينوکس پيوسته اند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا