اولين شبکه بي سيم نسل سومي تلفن همراه در کره شمالي راه اندازي شد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي اينتوموبايل ، براي خيلي ها راه اندازي اين شبکه در کره جنوبي که ذاراي سيستم حکومتي کمونيستي است ، شايد عجيب و باورنکردني باشد.شرکت “اوراسکام” Orascom مصر اعلام کرد راه اندازي اولين شبکه بي سيم نسل سومي در کره شمالي تکميل شده و به …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي اينتوموبايل ، براي خيلي ها راه اندازي اين شبکه در کره جنوبي که ذاراي سيستم حکومتي کمونيستي است ، شايد عجيب و باورنکردني باشد.
شرکت “اوراسکام” Orascom مصر اعلام کرد راه اندازي اولين شبکه بي سيم نسل سومي در کره شمالي تکميل شده و به پايان رسيده است.
اوراسکام اميدواراست که بهره برداري تجاري  اين شبکه بي سيم کره شمالي تا آخرسال جاري ميلادي آغاز شود.
شرکت کره اي (شمالي) “چيو تکنالوژي” CHEO Technology – که اوراسکام ۷۵ درصد سهام آن را خريده است ، طي قراردادي ،  امتياز انحصاري تامين زيرساخت هاي مورد  نياز اين شبکه را به مدت ۲۵ سال به شرکت مصري اوراسکام واگذار کرده است.
اوراسکام تلکام در مجموع ۷۴ميليون کاربر در ۶ کشور الجزاير، پاکستان ، مصر ، تونس ، بنگلادش و زيمبابوه دارد و اين شرکت برغم درگيري ها و مشکلات موجود  در منطقه ، از رشد و درآمد با ثباتي برخورداراست.
ازوضعيت صنعت تلفن از جمله شمار کاربران و  تعداد  اپراتورها  کاربران و کره شمالي اطلاعات دقيقي در دست نيست.
۱۳۱ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا