حمايت از توليد داخل در پروژه اپراتور سوم تعريف شود

غلامرضا بهروزي در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در زمان حاضر نيز، طراحي  شبکه اپراتور سوم تلفن همراه بر اساس تجهيزات خارجي پيش بيني شده است که تحقق اين حرکت ، عملا توان رقابت و فعاليت را از بازار داخلي خواهد گرفت. وي خاطر نشان کرد:  بايد جايگاه مشخصي در  پروژه اپراتور …

غلامرضا بهروزي در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در زمان حاضر نيز، طراحي  شبکه اپراتور سوم تلفن همراه بر اساس تجهيزات خارجي پيش بيني شده است که تحقق اين حرکت ، عملا توان رقابت و فعاليت را از بازار داخلي خواهد گرفت.
وي خاطر نشان کرد:  بايد جايگاه مشخصي در  پروژه اپراتور سوم ، براي حمايت از توليد داخل در نظر گرفته شود.
وي با بيان اينکه با ” شرايط موجود  سرمايه گذاري بخش داخلي در اين حوزه منتفي،” است يادآور شد: حضور بخش خصوصي در پروژه هاي مخابراتي ،نيازمند حمايت دولت است.
مهندس بهروزي با بيان اينکه پتانسيل فعاليت بخش خصوصي در عمل وجود دارد، تصريح کرد: در طراحي نسل سوم شبکه تلفن همراه ، مرکز  صنايع نوين در ابتدا  از شرکت فنون ارتباطات سيار حمايت لازم را انجام داده و با پشتيباني اين مرکز، پروژه نسل سوم تا  مرحله پايلوت پيش رفت اما براي ادامه اين طرح، نيازمند سرمايه گذاري بيشتري است .
به گفته مديرعامل شرکت تحقيقاتي فنون ارتباطات سيار بايد شرايط مطمئني براي فعاليت مراکز تحقيقاتي ايجاد شود چرا که در غير اينصورت ورود  آنها به اين عرصه   بسيار به کندي پيش مي رود.
اين مقام با انتقاد  از شرايط موجود دراين خصوص تصريح کرد: بخش خصوصي و مراکر تحقيقاتي بايد با رقباي خارجي مبارزه کنند، بدون آنکه بازار براي آنها پيش بيني شده باشد.
 به اعتقاد کارشناسان، استفاده از حداکثر توان داخل، نه تنها باعث اشتغال وبکارگيري نيرو انساني داخلي، جلوگيري از خروج ارز و استفاده از توان شرکت‌‌هاي داخلي مي شود، بلکه  توقعات  غير منطقي و زياده خواهانه  شرکت هاي خارجي  را بويژه  در مواقعي که اين شرکت‌‌ها، قيمت‌‌هاي خود را افزايش مي‌‌دهند، تعديل خواهد کرد.
۱۱۷ /۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا