فاز آزمايشي رومينگ اپراتور اول با شبکه بي سيم روستايي به اتمام مي رسد

عباس لطفعليان در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: طبق برنامه زمان بندي و با اتمام فاز پايلوت اين پروژه ، ارتباط رومينگ همراه اول با ۹ هزار روستاي کشور تا پايان خردادماه جاري برقرار شده و اين روستاها به منطقه تحت پوشش شبكه ارتباطات سيار اضافه مى شوند.وي با بيان اينکه در زمان …

عباس لطفعليان در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: طبق برنامه زمان بندي و با اتمام فاز پايلوت اين پروژه ، ارتباط رومينگ همراه اول با ۹ هزار روستاي کشور تا پايان خردادماه جاري برقرار شده و اين روستاها به منطقه تحت پوشش شبكه ارتباطات سيار اضافه مى شوند.
وي با بيان اينکه در زمان حاضر فاز آزمايشي اجراي اين طرح در استان گيلان به اتمام رسيده ،افزود: تنها مسئله باقي مانده سيستم بيلينگ اين خدمات است که در حال فراهم سازي نهايي است.
مهندس لطفعليان با اشاره به اجراي مرحله پايلوت طرح برقراري ارتباط  رومينگ همراه اول با شبکه WLL روستايى ، گفت:در فاز آزمايشي ۶۵۰ روستا در استان گيلان شامل  224 روستا در رشت،۲۱۶ روستا در لاهيجان و ۲۱۸ روستا در تالش، تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند و بيش از ۹۰ سايت BTS نيز در اين راستا راه اندازي شد.
به گفته وي، پس از اتمام اين فاز که تجربه جديدي در کشور بود، مابقي استان ها نيز با اين الگو تحت پوشش قرار مي گيرند.
ارتباط  رومينگ همراه اول با شبکه بي سيم روستايي به صورت يك طرفه خواهد بود و فقط مشتركان همراه اول (MCI) مى توانند در شبكه هاى روستايى كه تاكنون تحت پوشش شبكه اين اپراتور قرار نداشتند از تلفن همراه خود استفاده كنند.
سيستم WLL روستايى (تلفن بى سيم روستايى) ، در روستاهايى كه ارتباط مخابراتى با سيم مقدور نيست به كار گرفته مى شود و تعرفه مكالمات با اين شبكه مانند تلفن ثابت است.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا