مصري ها به بازار موبايل کوبا چشم دوختند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” ، “رائول کاسترو” که از ماه فوريه جانشين “فيدل کاسترو” رهبر انقلاب کوبا شده  است در راستاي برنامه هاي آزاد سازي اقتصادي اعلام کرد که شهروندان کوبايي از اين پس مي توانند  تلفن همراه شخصي داشته باشند.در پي اعلام اين خبر، برخي از شرکت براي ورود به بازار تلفن …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” ، “رائول کاسترو” که از ماه فوريه جانشين “فيدل کاسترو” رهبر انقلاب کوبا شده  است در راستاي برنامه هاي آزاد سازي اقتصادي اعلام کرد که شهروندان کوبايي از اين پس مي توانند  تلفن همراه شخصي داشته باشند.
در پي اعلام اين خبر، برخي از شرکت براي ورود به بازار تلفن همراه کوبا اعلام آمادکي کرده اند که از شرکت اوراسکام مصر از جمله اين شرکت ها است.
به گزارش سايت کاربين نت نيوز، بخش اجرايي اورسکام مصر اعلام کرد که اين شرکت که از نظر تعداد مشترک بزرگ ترين اپراتور در خاورميانه و شمال آفريقا محسوب مي شود، براي ورود به بازار کوبا برنامه ريزي و سرمايه گذاري مي کند.
اورسکام مصر قصد دارد  فعاليت خود را در هر بازاري که امکان رشد و کسب درآمد وجود  داشته باشد ، گسترش دهد..
شرکت اوراسکام تلکام اولين شرکت چند مليتي مصري است که در سال ۱۹۹۸ تاسيس شد و شبکه هاي آن  در منطقه خاورميانه، آفريقا و پاکستان فعاليت دارد.
دفتر مرکزي اين شرکت فعال در زمينه صنعت ارتباط از راه دور در شهر قاهره پايتخت مصر  قرار دارد.
در کوبا دوشرکت اپراتوري با نام هاي Cubacel و C-COM فعاليت مي کنند.
وپيش از اين تنها کارمندان بلند پايه دولتي و خارجي ها مجاز به داشتن گوشي تلفن همراه بودند با اين حال خيلي از کوبايي ها تلاش مي کردند، گوشي هاي اعتباري را به نام خارجي ها تهيه و استفاده کنند.
براساس سياست جديد ، شرکت تلفن همراه کوبا که به تازگي عرضه خطوط تلفن همراه به افراد حقيقي را آغاز کرده است، هفت هزار و ۴۰۰ اشتراک تلفن همراه جديد ارايه کرده است که اين تعداد اشتراک در عرض ۱۰روز  واگذار شده است.
کشور کوبا درسال ۱۸۶۸ از اسپانيا مستقل شد درسال  1902 ميلادي اعلام جمهوري کرده و در سال ۱۹۵۹ ميلادي انقلاب سوسياليستي به رهبري فيدل کاسترو دراين کشور بوقوع پيوست.
وسعت اين کشور ۱۱۰ هزار و ۸۶۱ کيلومتر مربع و جمعيت آن در سال ۲۰۰۷ ميلادي حدود ۱۱ ميليون ۳۹۴ هزار و ۴۳ نفر اعلام شده است.
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا