زيمبابوه سوء استفاده کنندگان از پيام هاي متني را تحت تعقيب قرار مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “سلولار نيوز” ، “چارلز سيبانا” سرپرست اجرايي ” نهاد پست و ارتباط از راه دور زيمبابوه “(POTRAZ) اعلام کرد ، تشکيلات زير نظر وي کاربراني را که از سرويس هاي پيام کوتاه سوء استفاده کنند، تحت تعقيب قانوني قرارمي دهد.شهروندان زيمبابوه اي براي رد …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “سلولار نيوز” ، “چارلز سيبانا” سرپرست اجرايي ” نهاد پست و ارتباط از راه دور زيمبابوه “
(POTRAZ) اعلام کرد ، تشکيلات زير نظر وي کاربراني را که از سرويس هاي پيام کوتاه سوء استفاده کنند، تحت تعقيب قانوني قرارمي دهد.
شهروندان زيمبابوه اي براي رد و بدل کردن پيام هاي سياسي  از سرويس هاي پيام کوتاه تلفن همراه ( SMS ) استفاده مي کنند.
اين روند بويژه اززمان برگزاري انتخابات سراسري در ۲۹ مارس که موجب پيروزي مخالفان  دولت حاکم زيمبابوه شد، افزايش يافته است.
افراد و تشکل هاي مدني از پيام کوتاه براي تبادل اخبار مهم ، آخرين نتايج انتخابات و لطيفه هاي سياسي درباره “رابرت موگابه” رييس جمهور اين کشور  استفاده مي کنند.
سيبانا هشدار داد که مسوولان در پست و ارتباط از راه دور مي توانند  هر کاربري را که از سرويس هاي پيام کوتاه سوء استفاده مي کنند، رديابي کنند.
مجلس زيمبابوه سال گذشته پس از تصويب يک قانون به  دولت موگابه اجازه داد که تماس هاي ارتباط  از راه دور را استراق سمع  و  پيام هاي رد و بدل شده از طريق اينترنت را کنترل کند.
نهاد پست و ارتباط از راه دور زيمبابوه تشکيلاتي قانوني است که در سال ۲۰۰۱ ميلادي مجوز فعاليت گرفته و نقش رگولاتوري را در صنعت ارتباط از راه دور اين کشور ايفا مي کند.
 سه اپراتورفعال  تلفن همراه Econet Zimbabwe ، NetOne و Telecel
 در زيمبابوه هستند.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا