آب وهواي مناطق ساحلي روي سيگنال هاي تلفن همراه تاثيردارد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در اين بررسي دانشمندان به اين نتيجه رسيدند که در پاره اي از ساعات شبانه روز يا روزهاي خاصي ازسال قدرت سيگنال ها افزايش مي يابد به طوري که کاربران اين امکان را مي يابند که در فواصل دور به برقراري ارتباط هايي با کيفيت بالاتر از حد …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در اين بررسي دانشمندان به اين نتيجه رسيدند که در پاره اي از ساعات شبانه روز يا روزهاي خاصي ازسال قدرت سيگنال ها افزايش مي يابد به طوري که کاربران اين امکان را مي يابند که در فواصل دور به برقراري ارتباط هايي با کيفيت بالاتر از حد معمول بپردازند بدون  اين که اختلالي در خطوط ارتباطي شبکه هاي ديگر پيش آيد.
اين دانشمندان درادامه بررسي هاي خود به اين نتيجه رسيدند که سيگنالها در مجاورت دريا وساعات پاياني بعد از ظهر و اوليه غروب درفصل هاي بهار وتابستان از قدرت مضاعفي برخوردار هستند.
 “سليل گاناشکار”يکي از محققان اين مرکزبا اشاره به افزايش قدرت سيگنالها در نواحي ساحلي به لزوم نصب و راه اندازي شبکه هاي عملياتي تلفن همراه در نزديکي دريا ومناطق ساحلي تاکيد کرد.
وي افزود: در جهان امروز امواج  در فناوري اطلاعات و ارتباطات چون تلفن همراه، پخش امواج راديويي،مخابره امواج تلويزيوني و رادارهاي فرودگاه نقش مهمي را ايفا مي کند.
گاناشکاربابيان اين که قدرت امواج راديويي تحت تاثير شرايط جوي هستند تصريح کرد ، هنگامي که اين امواج در مناطق ساحلي وفواصل دور در دريا قرارمي گيرندهمگام با شرايط متغيير جوي  پيش مي روند که اين تغييرات جوي باعث مي شود امواج فاصله دورتري را طي کنند و قدرت آنها از آنچه که انتظار داشتيم بيشتر شود.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا