تلفن همراه و VoIP امنيت ندارد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “نيوز”، “ديويد هولتون” استراق سمع در آمريکا چنان راحت شده که هر کسي مي تواند با ۹۰۰ دلار تجهيزات لازم را خريد و از نرم افزارهاي رايگان براي ايجاد دستگاه شبکه مجازي استفاده کرده و ترافيک شبکه را ببيند.وي با اشاره به اين که امنيت …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “نيوز”، “ديويد هولتون” استراق سمع در آمريکا چنان راحت شده که هر کسي مي تواند با ۹۰۰ دلار تجهيزات لازم را خريد و از نرم افزارهاي رايگان براي ايجاد دستگاه شبکه مجازي استفاده کرده و ترافيک شبکه را ببيند.
وي با اشاره به اين که امنيت شبکه ها بايد بيشتر شود ، تاکيد کرد که کاربران بايد مراقب باشند که راجع به هر موضوعي پشت تلفن همراه حرف نزنند.
هولتون افزود: افراد نمي توانند تماس ها را ببيند اما با ديدن اين که کاربران به کدام ايستگاه نزديک تر هستند مي توان  از مکان آنها آگاه شد و اين امر با استفاده از کد شناسايي کاربر در ترافيک تماس ها ميسر مي شود.
“ديويد برايان” متخصص شرکت امنيتي Netspi نيز راجع به سيستم هاي VoIP گفت: استفاده از اين سيستم ها هزينه تماس ها را کاهش مي دهد اما هيچ امنيتي ندارد.
وي اظهار داشت : سيستم هاي VoIP که برمبناي استانداردهاي باز هستند ترافيک را به صورت رمز درنمي آورند، بنابراين تماس ها به راحتي در معرض استراق سمع قرار گرفته و  احتمال ارسال و دريافت پيام هاي صوتي و تماس هاي قلابي و يا قطع تماس ها بوجود مي آيد.
برايان گفت: ابزارهاي متعددي مانند Vomit و Cain and Abel براي استراق سمع VoIP  وجود دارد.
  وي در نمايشي زنده امکان ضبط تماس ها را با استفاده از ابزاري خودکار نشان داد.
هم اکنون شرکت Skype تماس ها را با  استفاده از تکنولوژي قديمي رمز دارمي کند و  در نتيجه کدها به راحتي شکسته مي شوند.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا