توان حضوردر بازار جهاني ICT را داريم

به گزارش  خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر کمال محامدپور، معاون آموزش، پژوهش و امور بين الملل ، اظهار داشت: وظيفه ستاد وزارت در حوزه امور بين الملل، بررسي بازارهاي هدف در زمينه ICT و ايجاد بستر لازم براي مذاکرات و مکاتبات با کشورهاي خارجي است. وي افزود: …

به گزارش  خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر کمال محامدپور، معاون آموزش، پژوهش و امور بين الملل ، اظهار داشت: وظيفه ستاد وزارت در حوزه امور بين الملل، بررسي بازارهاي هدف در زمينه ICT و ايجاد بستر لازم براي مذاکرات و مکاتبات با کشورهاي خارجي است.
وي افزود: سال گذشته و براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، تلاش شد تا با اعزام گروهاي کارشناسي به کشورهاي مختلف، زمينه‌هاي کاري براي انعقاد قراردادهاي گوناگون را فراهم کنيم.
وي خاطر نشان کرد: اما متأسفانه به علت برخي از مشکلات اداري در اعزام هيات‌هاي کارشناسي، توفيق زيادي در اين زمينه حاصل نشد که اميدواريم در سال جاري و با برطرف شدن موانع اجرا به کمک ساير دستگاه‌ها، بتوانيم زمينه حضور شرکت‌هاي خصوصي توانمند در بازارهاي جهاني را به وجود آوريم.
 محامدپور با اشاره به تمايل شرکت‌هاي خارجي براي حضور در بازار ارتباطات ايران، گفت: به ‌رغم تصويب سه قطعنامه عليه ايران، استقبال خوبي از سوي اپراتورهاي بزرگ دنيا براي حضور در بازار ارتباطات ايران صورت گرفته است.
وي ادامه داد: بر همين اساس و با توجه به خصوصي سازي شرکت مخابرات ايران و همچنين برگزاري مزايده اپراتور سوم در سال جاري، تلاش شده است تا به واسطه حضور در اجلاس‌هاي متفاوت، شرايط حضور شرکت‌هاي خارجي در اين حوزه تشريح و زمينه‌هاي لازم نيز فراهم شود.
معاون آموزش پژوهش و امور بين الملل با بيان اين مطلب که وزارت ارتباطات مشکلي با تحريم‌ها نداشته و روابط با شرکت‌هاي خارجي، مانند گذشته ادامه دارد، تصريح کرد: تمامي مسوولان و همکاران مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، آمادگي کامل براي ارايه خدمت به مردم و انجام برنامه‌هاي توسعه‌اي پيش بيني شده براي توسعه ICT در کشور را دارند.
وي در خصوص ديگر برنامه‌هاي سال جاري در حوزه بين الملل، اظهار داشت: در سال جاري، اجلاس گروه‌هاي مطالعات جامعه مخابراتي کشورهاي آسيا و اقيانوسيه (APT) در ايران برگزار خواهد شد.
وي تأکيد کرد: اين اجلاس به مدت سه روز و با حضور ۴۰ کشور از آسيا و اقيانوسيه، به منظور بحث و تبادل نظر در حوزه مخابرات و فناوري اطلاعات، تشکيل خواهد شد.
 محامدپور افزود: برگزاري سمپوزيوم بين المللي IST نيز از ديگر برنامه‌هاي سال جاري است که توسط مرکز تحقيقات مخابرات ايران اجرا خواهد شد.
وي ادامه داد: اين سمپوزيوم در مرداد ماه برگزار مي‌شود و تاکنون استقبال بسيار خوبي از ارايه مقالات توسط شرکت کنندگان خارجي صورت گرفته است.
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا