مجلس با افزايش تعرفه پيامک لاتين مخالف است

رمضانعلي صادق زاده در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:کيفيت شبکه تلفن همراه و نيز عقب افتادگي در مقوله اينترنت از ديگر مواردي است که مجلس شوراي اسلامي مخالفت خود را با آن اعلام کرده است.وي با اشاره به وضعيت فعلي شبکه ارتباطي کشور و با تاکيد بر اينکه نبايد زحمات مسئولان در …

رمضانعلي صادق زاده در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:کيفيت شبکه تلفن همراه و نيز عقب افتادگي در مقوله اينترنت از ديگر مواردي است که مجلس شوراي اسلامي مخالفت خود را با آن اعلام کرده است.
وي با اشاره به وضعيت فعلي شبکه ارتباطي کشور و با تاکيد بر اينکه نبايد زحمات مسئولان در عرصه ارتباطات را بعد از انقلاب ناديده گرفت ،يادآور شد: متناسب با حرکت تکنولوژي ، تمامي کشورها در اين عرصه در حال رشد هستند که کشور ما از اين نظر عقب است.
صادق زاده با بيان اينکه”براساس شاخص هاي برنامه چهارم توسعه کشور، ضريب نفوذ تلفن همراه بايد به ۳۵ درصد برسد که وزارت ارتباطات از اين رقم فراتر رفته است”، ادامه داد:اما از لحاظ کيفيت شبکه همراه نتوانسته است آن طور که بايد موفقيت کسب کند.
وي به ايجاد فضاي رقابتي در حوزه تلفن همراه کشور پس از روي کار آمدن اپراتورهاي خصوصي اشاره و تصريح کرد: ضريب نفوذ تلفن همراه همگام با اولين تجربه آزادسازي مخابرات در ايران و با شروع فعاليت تاليا و ايرانسل روند پرشتابي به خود گرفت.
رييس کميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي با اظهار اميدواري از اينکه شبکه تلفن همراه از لحاظ کيفي نيز متناسب با استاندارهاي ديگر رشد کند، در خصوص محروميت مشترکان تلفن همراه از سرويس هاي جديد اين شبکه خاطرنشان کرد:با وجودي که سازمان تنظيم مقررات مي بايست قبل از ارائه پروانه اپراتور دوم، پيش بيني هاي لازم را براي استفاده صحيح و اصولي از سرويس mms انجام مي داد، اما با گذشت بيش از دو سال از فعاليت اين اپراتور ، آيين نامه اجرايي استفاده از آن هنوز ابلاغ نشده است.
وي با اشاره به لايحه جرايم رايانه اي که مرحله استصوابي خود را در کميسيون حقوقي و قضايي مجلس طي مي کند گفت:به طور حتم ،با تصويب اين قانون، که پيش بيني مي شود در اوايل آغاز به کار مجلس هشتم بررسي و تصويب شود، بحث جرايم استفاده نادرست از تلفن همراه مورد پيگيرد قانوني قرار خواهد گرفت.
به گفته عضو کميسيون صنايع مجلس نبايد به صرف وجود حواشي ،اصل استفاده از تکنولوژي را خدشه دار کرد.
صادق زاده با اشاره به ورود اپراتور سوم به عرصه مخابرات کشور نيز گفت:به رغم آن که تکنولوژِي mms  اولين ويژگي ارائه سرويس هاي نسل سوم تلفن همراه است که بايد توسط اپراتور سوم عرضه شود، اما هنوز آيين نامه استفاده از آن به تصويب نرسيده است.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا