هزينه هاي نجومي پيام کوتاه متني در انگلستان

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “تلگراف”، هزينه يک پيام کوتاه در بريتانيا ۵ پنس است؛ بنابراين اگر شما يک مگابايت اطلاعات را از طريق پيام متني ارسال کنيد برابر با ۷ هزار و ۹۴۰ پيام کوتاه است و هزينه آن حدود ۳۷۵ دلار مي شود. بر اساس تحقيقاتي که …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “تلگراف”، هزينه يک پيام کوتاه در بريتانيا ۵ پنس است؛ بنابراين اگر شما يک مگابايت اطلاعات را از طريق پيام متني ارسال کنيد برابر با ۷ هزار و ۹۴۰ پيام کوتاه است و هزينه آن حدود ۳۷۵ دلار مي شود.
بر اساس تحقيقاتي که انجام شده ،هزينه ارسال يک مگابايت اطلاعات از تلسکوپ فضايي هابل که به فاصله  370 مايل  در فضا قرار دارد، ۸۵ پوند است.
در واقع اگر ۸۵ پوند را به تعداد پيام هايي که برابر يک مگا بايت است، تقسيم کنيم هزينه ارسال هر پيام کوتاه متني از اين تلسکوپ فضايي ۱ پنس مي شود.
دکتر “نيجل بانيستر”، استاد دانشگاه “لايسستر” که اين تحقيق را انجام داده است، توضيح مي دهد: کاربران بريتانيايي هزينه هاي هنگفت و غير منطقي براي پيام هاي کوتاه متني پرداخت مي کنند.
وي ادامه مي دهد: با در نظر گرفتن هزينه هاي جانبي قيمت معمول براي هر پيام متني بايد ۱/۰ پنس باشد.
حد اکثر اندازه يک پيام کوتاه ۱۶۰ کاراکتر است که تنها ۱۴۰ بايت فضا اشغال مي کند.
تعداد پيام هاي کوتاه براي هر مگا بايت حدود ۷ هزار و ۴۹۰ پيام متني است.
اگر هزينه هر پيام متني را ۵ پنس در نظر بگيريم، هزينه هر مگا بايت ۴۹/۳۷۴ پوند مي شود و ۴/۴ برابر بيشتر از هزينه ارسال اطلاعات از تلسکوپ هابل است.
مجموع کاربران ۳۳۵/۷۷ ميليون نفر است و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۶/۱۲۷ درصد است.
۱۱ اپراتور در اين کشور فعال هستند و مهمترين آنها  O2 با ۹/۱۷ ميليون کاربر است.
۱۱۲/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا