در چه سني مي توان از تلفن همراه استفاده کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي اگز ماينر ، اکنو پرسش بسيار ياز والدين اين است که فرزندانشان در چه سني مي توانند از تلفن همراه استفاده کنند؟ وب سايت خانوادگي Parentline Plus در يک همه پرسي از والدين سن مناسب براي استفاده از تلفن همراه را در مورد کودکان مورد …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي اگز ماينر ، اکنو پرسش بسيار ياز والدين اين است که فرزندانشان در چه سني مي توانند از تلفن همراه استفاده کنند؟
 وب سايت خانوادگي Parentline Plus در يک همه پرسي از والدين سن مناسب براي استفاده از تلفن همراه را در مورد کودکان مورد بررسي قرار داده است.
اگزماينر بدون اشاره به نام کشوري که اين تحقيقات در آن صورت گرفت ، افزود:در اين همه پرسي آنلاين ۴۷ درصد والدين سن مناسب براي استفاده از تلفن همراه را ۱۱ تا ۱۳ سال دانسته اند.
۲۷ درصد آنها نيز اعلام کرده اند که در اختيار گذاشتن تلفن همراه قبل از ۱۴ سالگي براي کودکان مناسب نيست.
از طرف ديگر ۲۵ درصد والدين،  تلفن همراه را براي کودکان زير ۱۰ سال خود نيز تهيه مي کنند.
به گفته مدير اجرايي شرکت  Parentline Plus که خدمات ۲۴ ساعته به والدين ارايه مي کند، مساله تلفن همراه و خطرات جسمي و اخلاقي که براي کودکان دارد از اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد توسط روانشناسان و پزشکان مورد بررسي قرار گيرد.
اين وب سايت اعلام کرداکثر والدين نمي توانند در مقابل اصرار کودکاني که تلفن همراه مي خواهند، مقاومت کنند و لذا بايد روش هاي مخالفت به خواسته کودکان مورد بررسي قرار گيرد تا بچه بصورت منطقي از خواسته هاي خود صرف نظر کنند.
از طرف ديگر برخي والدين تلفن همراه را براي فرزندان خود وسيله اي ضرويري مي دانند تا بتوانند در هر لحظه با آنها ارتباط برقرار کنند.
ضررهاي اخلاقي و جسمي تلفن همراه براي کودکان غير قابل انکار است وبسياري از فيلم هاي غير اخلاقي و پيام هاي نا مناسب از طريق تلفن همراه در بين کودکان پخش مي شود.
دسترسي آسان به سايت هاي غير اخلاقي از طريق تلفن همراه نيز مشکل ديگري است که والدين با آن روبرو هستند. 
اکثر پژوهشگران اجتماعي و پزشکان متخصص به اين نتيجه رسيده اند که کودکان و افراد مسن بيش از ديگران تحت تاثير اثرات مضر امواج راديويي تلفن همراه قرار مي گيرند.
استفاده از تلفن همراه در مدارس نيز موجب عدم توجه دانش آموزان به درس مي شود که بسياري از مدارس با ممنوع کردن تلفن همراه با اين مشکل مقابله کرده اند.
به طور خلاصه مي توان گفت تلفن همراه براي کودکان در سنين پايين بسيار غير ضروري است و مي تواند از همه نظر براي آنها زيان آور باشد.
 
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا