مروري بر مهمترين اخبار حوزه تلفن همراه کشور در هفته منتهي به ۱۹ /۲/۸۷

چند مشاور بين‌المللي اجراي مزايده اپراتور سوم شناسايي شدند ، سيم کارت مشترکان بدهکار همراه اول قطع يکطرفه مي شود ، تبديل وديعه مشترکان به سهام منتفي است و تعداد مشترکان همراه اول از ۲۵ميليون نفر گذشت مهمترين عناوين خبري حوزه تلفن همراه در هفته منتهي به ۱۹ ارديبهشت ماه است که از  انعکاس گسترده …

چند مشاور بين‌المللي اجراي مزايده اپراتور سوم شناسايي شدند ، سيم کارت مشترکان بدهکار همراه اول قطع يکطرفه مي شود ، تبديل وديعه مشترکان به سهام منتفي است و تعداد مشترکان همراه اول از ۲۵ميليون نفر گذشت مهمترين عناوين خبري حوزه تلفن همراه در هفته منتهي به ۱۹ ارديبهشت ماه است که از  انعکاس گسترده اي در رسانه هاي گروهي و مطبوعات برخوردار بودند.
به گزارش گروه اخبار داخلي موبنا معاون بازاريابي و امور مشتريان شركت ارتباطات سياردر گفت و گو با ايسنا اعلام کرد، تعرفه‌ پيامك لاتين از اول تيرماه سال جاري افزايش مي‌يابد . بر اين اساس تعرفه پيامک هاي انگليسي به ۲۲۲ ريال و پيامک هاي قارسي به ۸۹ ريال تغيير کرده که گفته مي شود در راستاي حمايت از خط و زبان فارسي در محيط پيامک تلفن همراه  انجام شده است.
در هفته اي که پشت سر گذاشتيم ،روابط عمومي وزارت ارتباطات به نقل از مدير كل دفتر امور بين الملل اين وزارتخانه اعلام کرد که اپراتور مگافون كه يكي از اپراتورهاي بزرگ روسيه محسوب مي شود به زودي دفتر خود را در ايران راه اندازي خواهد کرد.
معاون مديرکل امور مشتركان و متقاضيان شركت ارتباطات سيار نيز گفت: اين شرکت از روز بيست وسوم  ارديبهشت ماه ، تلفن همراه  مشترکاني که وصولي مربوط به دوره منتهي به اول فروردين را پرداخت نکرده اند،قطع يک طرفه خواهد کرد.
همچنين در هفته دوم ارديبهشت ماه خبر ديگري به نقل از معاون وزير ارتباطات منتشر شد که در عمل آب پاکي را بر روب دست ۳۸ ميليون  مشترک مخابرات ايران ريخت. رييس هيات‌مديره شرکت مخابرات ايران، در گفت‌وگو با سيتنا اعلام کرد ، به دليل نظرات مختلف موافق و مخالف مطرح در خصوص تبديل ودايع مشترکان به سهام و احتمال بروز مشکل از اين طريق براي خصوصي‌سازي مخابرات، اين موضوع کاملا از دستور کار خارج شد.  و آخرين خبر اين هفته به موضوع تعداد مشترکان تلفن همراه اپراتور اول بود که از مرز ۲۵ ميليون نفر گذشته است . براين اساس تعداد کل مشترکان تلفن همراه در ايران به ۳۶ ميليون رسيده است و اين رقم بالاتر از آن چيزي است که در برنامه چهارم توسعه در نظر گرفته شده است.
در همين راستا  معاون بازاريابي و امور مشتريان شركت ارتباطات سيار اعلام کرد ،  واگذاري مرحله‌ نهم سيم‌كارت‌هاي دولتي از نظر تعداد بزرگترين واگذاري در دو سال گذشته بوده كه حدود دوميليون سيم‌كارت در يك مرحله واگذار مي‌شود.
يکي ديگر از خبرهاي حائز اهميت در هفته منتهي به ۱۹/۲ ۸۷ خبر مربوط به اعلام نظر کارشناسان اتحاديه جهاني مخابرات درباره اسناد مزايده اپراتور سوم بود .
معاون وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در اين رابطه به  ايسنا گفت: كارشناسان اتحاديه‌ جهاني مخابرات (ITU)   به ايران آمده و نظرات خود را پيرامون اسناد مزايده‌ اپراتور سوم تلفن همراه ارايه كردند.
خبر ديگري نيز از سوي  معاون پژوهش و امور بين الملل  وزير  ارتباطات  منتشر شد که حکايت از مشخص شدن مشاوران خارجي اين اپراتور پس از نهايي شدن اسناد مزايده آن داشت.
قرار گرفتن مخابرات ايران در تابلوي بورس از روز ؛ ۲۲ خرداد  ، شناسايي و رفع مشكلات قطعي تلفن همراه‌ بزرگراه‌ها ، فروش  پنج هزار شماره رند تلفن همراه ارتباطات سيار از ابتدا تاکنون ، اجراي پروژه‌ GPRS تا شش ماه اول سال جاري و ابلاغ  مصوبه کاهش تعرفه خدمات تلفن همراه به شرکت مخابرات نيز از جمله ديگر اخبار مهم اين حوزه در هفته اي بودند که پشت سر گذاشته شد.
۱۵/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا