عرصه مزاحمان تلفني تنگ تر مي شود

وي که خواست نامش فاش نشود،در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:اين آيين نامه، تمامي مشترکان تلفن ثابت و همراه کشور را در بر گرفته و بر اساس آن وظايف و اختيارات مشترک و اپراتور در قبال يکديگر تعريف شده است.وي با تاکيد بر اينکه همه اپراتورهاي تلفن همراه و ثابت مکلف به …

وي که خواست نامش فاش نشود،در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:اين آيين نامه، تمامي مشترکان تلفن ثابت و همراه کشور را در بر گرفته و بر اساس آن وظايف و اختيارات مشترک و اپراتور در قبال يکديگر تعريف شده است.
وي با تاکيد بر اينکه همه اپراتورهاي تلفن همراه و ثابت مکلف به اجراي اين آيين نامه خواهند بود ، تصريح کرد:در زمان حاضر تدوين اين آيين نامه در اختيار گروه مشاور، قرار داشته و پس از انجام اصلاحات نهايي توسط رگولاتوري ، در کميسيون تنظيم مقررات به تصويب خواهد رسيد و براي اجرا ابلاغ مي شود.
به گفته اين مقام آگاه،آيين نامه تقاضا و اشتراك اپراتورها به تمامي دفاتر امور مشتركان ابلاغ شده تا در معرض ديد عموم و متقاضيان قرار گيرد.
شكايات ناشي از مزاحمت تلفني در شبكه تلفن همراه اعتباري تنها از طريق مقامات قضايي قابل پيگيري است و هم اكنون آيين نامه خاصي در اين خصوص وجود ندارد اما زماني كه آيين نامه تقاضا و اشتراک اپراتورها ابلاغ شود، اين مسئله چارچوب مشخصي پيدا خواهد كرد.
مشكلات عديده سيم كارت هاي اعتباري به خصوص سيم کارت هاي ايرانسل، از يكسو و نيز نبود مراكز پاسخگويي شفاف به مسائل مشتركان به نارضايتي بسياري از مشتركان منجر شده است .
در همين حال عرضه سيم كارت هاي ارزان قيمت ،بدون برنامه ريزي و آيين نامه تقاضا و اشتراك مدون براي مشتركان سبب شده كه نارضايتي از مزاحمت تلفني هاي مكرر براي مشتركان اپراتور دوم و نيز مشتركان اپراتورهاي ديگر افزايش يابد و به يك معضل جدي در شبكه تلفن همراه كشورمان مبدل شود.
عرضه سيم كارت بدون تدوين و اعمال مقررات و آيين نامه كاربري و همچنين عدم نياز به ثبت سند و مالكيت مشترك باعث بروز اين مشكل شده است.
پيش از اين نيز مسئولان سازمان تنظيم مقررات بر تدوين آيين نامه تقاضا و اشتراک سيم کارت هاي ايرانسل تاکيد داشتند.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا