گسترش شبکه تلفن همراه “آپتوس”

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “نيوز”، Optus که تحت پوشش شرکت ارتباط از راه دور سنگاپور است، ۳۱۵ ميليون دلار براي گسترش شبکه تلفن همراه خود سرمايه گذاري مي کند.اين شبکه گسترده که مناطقي مانند Fitzroy در غرب استراليا و Tumby در جنوب استراليا را در بر مي گيرد …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “نيوز”، Optus که تحت پوشش شرکت ارتباط از راه دور سنگاپور است، ۳۱۵ ميليون دلار براي گسترش شبکه تلفن همراه خود سرمايه گذاري مي کند.
اين شبکه گسترده که مناطقي مانند Fitzroy در غرب استراليا و Tumby در جنوب استراليا را در بر مي گيرد تا دسامبر ۲۰۰۹ مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
حداقل ۷۵۰ پايگاه مرکزي جديد به شبکه افزوده خواهد شد و ۴۰۰ هزار کيلومتر مربع به مناطق تحت پوشش شبکه مي افزايد که اين اقدام  مجموع مناطق تحت پوشش را به يک ميليون کيلومتر مربع مي رساند .
تعداد کاربران شرکت  Optus با سطح پوشش دهي ۹۶درصدي تا ۳۱ دسامبر ۲۰۰۷ ميلادي بيش از ۷ ميليون نفر گزارش شده است.
از طرف ديگر شرکت Telstra با يک ميليارد دلار سرمايه گذاري در شبکه اعلام کرد که ۹۹درصد جمعيت استراليا را پوشش دهي مي کند.
رقابت بين دو شرکت در گسترش شبکه ها بسيار تنگاتنگ است و سخنگوي  Optus امروز طي يک مصاحبه مطبوعاتي اعلام کرده است که با ارايه شبکه گسترده تا دسامبر ۲۰۰۹ سرويس هاي جديد را با سرعت بالا ارايه مي کنند.
شرکت Optus اعلام کرد که گسترش شبکه در مناطق محدود با استفاده از يک طيف ۹۰۰ مگاهرتزي و در مناطق شهري با طيف ۲۱۰۰ مگاهرتزي انجام مي شود.
تلفن همراه آيفون در مناطقي که طيف ۹۰۰ MHz دارند کار مي کند.
شرکت وودافون روز گذشته اعلام کرد که تلفن همراه آيفون را به زودي در استراليا ارايه خواهد کرد.
تعداد کاربران در استراليا تا ژوئن ۲۰۰۶ميلادي حدود ۱۹ميليون و۸۰۰هزار مشترک و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۹۶.۹۵درصد بوده است.
در اين کشور۶اپراتور ارتباطي وجو دارد که تلسترا با ۹ميليون و۳۰۰هزار کاربر ررتبه اول را در ميان ديگر رقبايش دارا مي باشد.
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا