گزارش انعکاس اخبار حوزه تلفن همراه در رسانه هاي گروهي چهار شنبه ۱۸/ ۰۲ / ۸۷

  ارتباطات سيار تاکنون پنج هزار شماره رند تلفن همراه فروخته است  نيازي به افزايش مراکز اس. ام .اس سنتر نداريم    شناسايي و رفع مشكلات قطعي تلفن همراه‌ بزرگراه‌ها   با نهايي شدن اسناد مزايده اپراتور سوم ، مشاوران خارجي مشخص مي شوند   زمان انتظار دريافت تلفن همراه بايد به يک هفته کاهش يابد  سوختن سيم‌کارت‌هاي IR-TCI صحت ندارد  ” …

  ارتباطات سيار تاکنون پنج هزار شماره رند تلفن همراه فروخته است
  نيازي به افزايش مراکز اس. ام .اس سنتر نداريم 
  شناسايي و رفع مشكلات قطعي تلفن همراه‌ بزرگراه‌ها
  با نهايي شدن اسناد مزايده اپراتور سوم ، مشاوران خارجي مشخص مي شوند
  زمان انتظار دريافت تلفن همراه بايد به يک هفته کاهش يابد
  سوختن سيم‌کارت‌هاي IR-TCI صحت ندارد
  ” در کجا ايستاده ايم/ از آخر، دوم! “
  بيش از ۱۲۲ هزار سيم كارت اعتباري در خراسان رضوي توزيع مي شود
  ارسال پيامك خلاصه‌ قبوض به مشتركان همراه اول
  مخابرات اجازه کسب منفعت از ودايع مشترکان را ندارد
  استفاده از تلفن همراه نيازمند آموزش و فرهنگ سازي است
  پيشي گرفتن ضريب نفوذ تلفن همراه از ثابت در استان يزد
  ” امانت يا سهام ؟ “
  ” اما و اگرهاي عرضه مخابرات در بازار سهام “
  ” تبديل وديعه مشترکان به سهام منتفي است “
  ” تبديل ودايع به سهام پس از خصوصي سازي “
  ” واگذاري مخابرات و بانک ها تا آخر تيرماه “
  ” راه اندازي سايت بي .تي . اس در دزفول “
  انتقاد يک مشترک
  ميانگين قيمت سيم کارت هاي تلفن همراه در بازارتهران


چکيده مطالب
• روابط عمومي وزارت ارتباطات به نقل از مدير كل دفتر امور بين الملل وزارت ارتباطات اعلام کرد ، مگافون كه يكي از اپراتورهاي بزرگ روسي است دفتر خود در ايران را راه اندازي مي‌كند. اين خبر مهمتر ين خبر رسانه هاي گروهي در حوزه تلفن همراه بود که در شماره امروز روزنامه هاي ايران ، فناوران ، صبح اقتصاد ، عصر اقتصاد ، اقتصاد پويا ، جهان اقتصاد ، پول ، سياست روز ، کائنات ، آرمان ،جهان صنعت ،  دنياي اقتصاد و ابرار اقتصادي به چاپ رسيده است . اين خبر در خبرگزاري فارس ، ايسنا و برنا نيز منعکس شده است .


• وزير ارتباطات در گفت و گو با ايسنا درباره‌ تاخير در اجراي پروژه‌ GPRS همراه اول اعلام کرد ،  شبكه‌ همراه اول شبكه‌ نسل دوم است و از سال ۷۳ تاكنون دستگاه‌ها از تجهيزات و وندورهاي مختلف استفاده كرده اند و در حال حاضر كه شبكه نزديك ۲۵ ميليون مشترك در سراسر كشور دارد به عنوان يك شبكه‌ گسترده‌اي به ارتقاء تجهيزات نياز دارد. همشهري ، صبح اقتصاد ، آفتاب يزد ، هدف و اقتصاد ، جهان اقتصاد ، کائنات ، صاحب قلم ، آفرينش و خبر روزنامه هايي بودند که به انتشار اين خبر در شماره هاي امروز خود پرداخته اند . 


• رييس کميسيون معاملات شرکت ارتباطات سيار درگفت و گو با موبنا اعلام کرد ،  از ميان ۱۶ هزار شماره رند و مرتب سيم کارت دائمي اپراتور اول که تاکنون به مزايده گذاشته شده ، حدود  پنج هزار شماره به فروش رفته است . روزنامه هاي صبح اقتصاد ، جهان اقتصاد ، جهان صنعت ، دنياي اقتصاد و ابرار اقتصادي اين خبررا در شماره هاي امروز خود درج کرده اند .


• معاون نظارت و مديريت شبکه ارتباطات سيار، در گفت‌وگو با سيتنا  اعلام کرد ، تعداد مراکز SMSسنتر شرکت ارتباطات سيار به حد کافي بوده و نيازي به افزايش اين مراکز نداريم. اين خبر در شماره امروز روزنامه هاي فناوران ، جهان اقتصاد ودنياي اقتصاد به چاپ رسيده است .


• مدير كل بهينه‌سازي شركت ارتباطات سياردر گفت و گو با ايسنا اعلام کرد ،  عمده مشكل بزرگراه‌ها كه به ايجاد قطعي تلفن همراه منجر مي‌شود، وجود سايت‌هاي Over  Shoot  (سايت‌هاي مخل كيفيت شبكه‌ تلفن همراه ) است و اميدواريم که با بهبود در اين سايت‌ها وضعيت مکالمات در بزرگراه‌ها نيز بهبود يابد. فناوران و اقتصاد پويا روزنامه هايي بودند که اين خبررا در شماره هاي امروز خود منتشر کرده اند .


• معاون پژوهش و امور بين الملل  وزير  ارتباطات  درگفت و گو با موبنا اعلام کرد ،  با نهايي شدن اسناد مزايده اپوراتور سوم  مشاوران خارجي  اجراي  اين اپراتور مشخص مي شوند. اين خبر در شماره امروز روزنامه هاي فناوران و جهان صنعت درج شده است . 


• موبنا  به نقل از مدير عامل شرکت مخابرات استان قزوين  اعلام کرد ،  “نصب ايستگاههاي تلفن همراه جهت پوشش کامل مناطق مختلف استان قزوين، درسال جاري آغاز شده است”.  روزنامه هاي فناوران وکارو کارگر اين خبررا در شماره هاي امروز خود منعکس کرده اند .


• مديرکل روابط عمومي شرکت ارتباطات سيار، در گفت‌وگو با سيتنا اعلام کرد ، هيچ دليلي براي سوختن سيم‌کارت‌هاي IR-TCI وجود ندارد و اين سيم‌کارت‌ها تفاوتي با سيم‌کارت‌هاي با نام IR-MCI ندارند. اين خبر در شماره امروز روزنامه هاي صبح اقتصاد و دنياي اقتصاد به چاپ رسيده است .


• موبنا روز گذشته يادداشتي با عنوان ” در کجا ايستاده ايم/ از آخر، دوم! ” را به قلم بهروز حسيني منتشر کرده که دراين مطلب به بحث کسب مقام آخر کشور دررتبه تلفن همراه در دنيا اشاره شده است . روزنامه جهان اقتصاد اين خبررا منعکس کرده است .


• موبنا  به نقل از روابط عمومي شرکت مخابرات استان خراسان رضوي اعلام      کرد ، بزودي ۱۲۲ هزار و ۶۰۰ سيم كارت اعتباري همراه اول تحويل متقاضيان تلفن همراه استان خراسان رضوي خواهد شد. روزنامه فرهنگ آشتي اين خبررا در شماره امروز خود درج کرده است . 


• معاون بازاريابي و امور مشتريان شركت ارتباطات سياردر گفت و گو با ايسنا اعلام کرد،  از دوره بعدي بدون درخواست مشتركان ، پيامكي مبني بر خلاصه‌ قبضشان براي آن‌ها ارسال مي‌شود. روزنامه ايران اين خبررا در شماره امروز خود منتشر کرده است .  اين خبر روز گذشته نيز در ۱۶ روزنامه درج شده بود . 


• موبنا اعلام کرد ، به رغم آن که مخابرات قصد ندارد پس از خصوصي سازي ، سود ناشي از ودايع بيش از ۴۰ ميليون مشترک خود را که به عنوان دارايي هاي اين شرکت محسوب مي شود پرداخت کند ، يک حقوقدان معتقد است: طبق ماده ۶۱۷ قانون مدني مخابرات اجازه کسب منفعت از ودايع مشترکان را ندارد.


• يک دکتراي علوم ارتباطات و استاد دانشگاه در گفت و گو با موبنا اعلام کرد ، براي استفاده مناسب  از تلفن همراه در کشور ، نهادهاي مسئول بايد در زمينه  فرهنگ سازي و آموزش، برنامه ريزي و اقدام کنند.


• مدير عامل شرکت مخابرات استان يزد درگفت و گو با موبنا اعلام کرد ،  با واگذاري هاي صورت گرفته در سال جديد، براي نخستين بار ضريب نفوذ تلفن همراه در استان يزد از تلفن ثابت پيشي گرفت. اين خبر در خبرگزاري ايسکانيوز منعکس شده است .


• موبنا روز گذشته گزارشي با عنوان ” امانت يا سهام ؟ ” را منتشر کرده که دراين مطلب به بحث سرگرداني چهار هزار ميليارد توماني مشترکان نزد مخابرات اشاره شده است .


• روزنامه همشهري در شماره امروز خود خبري با عنوان ” اما و اگرهاي عرضه مخابرات در بازار سهام ” را منتشر کرده که دراين مطلب به بحث ورود سهام مخابرات تا ۲۲ خرداد و اظهارات مدير عامل اين شرکت در خصوص وضعيت سهام مخابراتي اشاره شده است .


• روزنامه سرمايه در شماره امروز خود گزارشي با عنوان ” تبديل وديعه مشترکان به سهام منتفي است ” را به قلم عباس توکلي منتشر کرده که دراين مطلب به بحث منتفي شدن تبديل ودايع مشترکان به سهام مخابراتي در بورس اشاره شده است .


• روزنامه جهان صنعت در شماره امروز خود خبري با عنوان ” تبديل ودايع به سهام پس از خصوصي سازي ” را منتشر کرده که دراين مطلب به بحث اجراي بحث خصوصي سازي مخابرات و اظهارات مسوولان در اين مورد پرداخته شده است .


• روزنامه جهان صنعت همچنين خبر ديگري  با عنوان ” واگذاري مخابرات و بانک ها تا آخر تيرماه ” را منتشر کرده که در اين مطلب به بحث اظهارات رئيس سازمان خصوصي سازي کشور در مورد واگذاري سهام مخابرات و بانک ها در بورس اشاره شده است .


• روزنامه رسالت در شماره امروز خود خبري با عنوان ” راه اندازي سايت بي .تي . اس در دزفول ” را منتشر کرده که دراين مطلب آمده است دومين پروژه مخابراتي دزفول در سال جاري با نصب و راه اندازي سايت بي . تي. اس تلفن همراه به بهره برداري رسيد .


• روزنامه خراسان در شماره امروز خود انتقاد يک مشترک را در خصوص تعيين نرخ ارسال پيامک فارسي و سوء استفاده ايرانسل از نهايت بي توجهي و نظارت مسوولان منتشر کرده است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا