SMS همسطح رسانه هاي جمعي است

دکتر وحيد  نوري در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به کارکرد هاي مثبت پيام کوتاه تلفن همراه اظهار داشت: بسياري از افراد در يک اجتماع علاقه مند هستند که تجربيات خود را به نوعي در اختيار ديگران قرار دهند و اين امکان تا پيش از راه اندازي سرويس ارسال پيام کوتاه ، …

دکتر وحيد  نوري در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به کارکرد هاي مثبت پيام کوتاه تلفن همراه اظهار داشت: بسياري از افراد در يک اجتماع علاقه مند هستند که تجربيات خود را به نوعي در اختيار ديگران قرار دهند و اين امکان تا پيش از راه اندازي سرويس ارسال پيام کوتاه ، از طريق رسانه هاي جمعي بسيار محدود بود
وي با اشاره به دوسويه بودن کاربردSMS   گفت:  اين ويژگي  شرايطي را به وجود آورده که استفاده از  پيام کوتاه مي تواند از ساير رسانه هاي ديگر  مانند تلويزيون و روزنامه  شرايط بهتري داشته باشد.
دکتر نوري ادامه داد:کاربر پس از دريافت هر پيام کوتاه مي تواند باز هم با فرستنده در تماس بوده و نظر يا پيام ارسالي را مورد تجزيه و تحليل قرار دهد.
اين استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:از ديدگاه اجتماعي، اين رسانه بسيار قوي و موثرتر از ساير رسانه ها در ارتقاء دانايي و توزيع تجربيات بين افراد جامعه است.
اين کارشناس  تصريح کرد: SMS  شرايطي را به وجود مي آورد تا زمينه توزيع دانش به صورت گسترده تري فراهم شود؛به عنوان مثال، به مجرد اطلاع از يک پديده علمي که شايد از ديد رسانه هاي ديگر اهميت چنداني نداشته باشد، اين رسانه مي تواند خلاء هاي انتقال دانش را به گونه ديگري پر کند.
دکتر نوري با بيان اينکه پيام کوتاه ،بلندگو و رسانه عامه مردم است ، افزود: اين رسانه به دليل برد وسيعي که به لحاظ ارسال در تعداد و کيفيت پيام دارد ، تاثيرات متفاوت تري را در مقايسه با ساير رسانه ها  بر رفتارها ، الگوها و دانايي هاي جامعه  مي گذارد.
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا